ملخص الجهاز:
"این کارگران توضیح میدهند:وقتی که کسی به مشکلات ما اهمیتی نمیدهد،و پیشنهاداتی را که برای رفع مشکل و بهتر شدن کار ارائه میدهیم به چیزی نمیگیرد و برای نظرات و چارهجوییهای ما ارزش و اعتباری قایل نمیشود،کار گروهی چه معنا و مفهومی دارد؟ یکی دیگر از پوسترهای مسخره و بیفایده، که بارها انواعی از آن را بر در و دیوار شرکتها دیدهام،چنین عباراتی دارد: -در محیط کارتان«کارگر کیفیت»باشید و کارهای خود را با کیفیت انجام دهید!
برخی از اثرات نامطلوب اینگونه تبلیغات به شرح زیر است: 1-شکست در رسیدن به هدف 2-افزایش در مغایرتها و اختلافنظرها 3-افزایش در ضایعات و عیوب 4-افزایش هزینهها(قیمت تمام شده) 5-تضعیف روحیه کارکنان 6-بیاعتبار شدن مدیریت پوسترهایی که به کارکنان آگاهی و اطلاعاتی در زمینه کار و فعالیت و عملکرد مدیریت ارائه دهد،(مثلا در مورد خرید مواد و قطعات با کیفیت بهتر از تعداد فروشندگان کمتری،یا اجرای برنامه تعمیرات و نگهداری فعالتری گزارش دهد)و یا در متن آن در مورد آموزشهای اجرا شده سخن گفته شود یا اینکه در آن از تهیه اطلاعات آماری کمک گرفته شود،یا از سرپرستی و رهبری هوشمندانه به جای کار کردن سختتر و دشوارتر تبلیغ شود،مسلما مقولهیی متفاوت و داستانی جداگانه خواهد بود.
ما باید با حد اکثر توان خود تلاش کنیم که به صورت علمی،مطابقت افراد را با وظیفهشان روشن کنیم(منظور همان مسؤولیتپذیری کارگران،سرپرستان و مدیران است)و در مقابل اشتباهات و خطاها چنان برخورد کنیم که بالاترین نتیجه را برای ارتقاء کیفیت و بهرهوری داشته باشد» کلماتی از این قبیل،تشویقکننده هستند."