ملخص الجهاز:
رشته علمی کار آفرینی همانند تمامی رشتههای دیگر،دارای مدلها،فرآیندها و قضایایی (CASES) است که باید دانش مربوط به آنها کسب شود(کوراتکو و هاجتس،سال 2001،ص 30) بهطور کلی در آموزش رشته کار آفرینی اهداف متعددی موردنظر است که برخی از این اهداف عبارتند از: کسب دانش مربوط به کار آفرینی؛ کسب مهارت در استفاده از فنون تحلیل فرصتهای اقتصادی و ترکیب برنامههای عملیاتی؛ شناسایی و تحریک استعدادها و مهارتهای کار آفرینانه؛ القای مخاطرهپذیری با استفاده از فنون تحلیلی؛ ایجاد همدلی و حمایت برای جنبههای منحصر به فرد کار آفرینی؛ تجدید نگرشها در جهت پذیرش تغییر (سکستون و کارازاد،1992،ص 31).
تجربه دانشگاه کالگری برای اولین بار دانشگاه کالگری در سال 1973 مجوز تاسیس دوره کارشناسی ارشد را دریافت کرد و کار آفرینی به عنوان یکی از زمینههای اصلی مورد توجه قرار گرفت در ژوئن سال 1985 میلادی این دانشگاه به ارزیابی نتایج برگزاری یکی از دورههای آموزش کار آفرینی خود که در فاصله ژوئن 1984 تا دسامبر 1984 برگزار شده بود،پرداخت و از 50 نفر از 65 شرکتکننده دوره پیرامون نتایج دوره به صورت تلفنی نظر خواهی کرد.
تجربه دانشگاه کالگری نشان میدهد که سرمایهگذاری کوچکی(تقریبا 75000 دلار)در آموزش کار آفرینان کسب و کارهای کوچک منجر به ایجاد ارزش افزوده فراوانی(معادل 1750000 دلار)گردیده و علاوه بر آن تاثیر زیادی در ایجاد فرصت استخدام و تسهیل ایجاد سرمایه داشته (به تصویر صفحه مراجعه شود) است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) دانش کسب شده از پاسخدهندگان پرسیده شد که چه موقع برنامه به درک آنها در مورد توسعه کسب و کار افزوده است.
سپس از آنها در مورد مقدار نسبی دانش جدید کسب شده سوال گردید و در نهایت ارزش این دانش و اگر برای آنها امکان دارد ارزش این دانش را برحسب دلار تخمین بزنند.