خلاصة:
این مقاله با مرور 23 مقاله کلیدی منتشر شده در فاصله زمانی سالهای 2001تا 2008 و استخراج و جمعبندی فاکتورهای ریسک موجود در ادبیات مذکور،لیستی مشتمل بر 25 فاکتور ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری را فراهم آورده است.سپس با مرور انواع دستهبندیهای عوامل کلیدی موفقیت/شکست موجود در ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری، مناسبترین دسته بندی را انتخاب نموده و با گنجاندن فاکتورهای ریسک استخراج شده در آن، چارچوب جدیدی از فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه نموده است. بدلیل ساختار سلسله مراتبی چارچوب پیشنهادی و ماهیت چند بعدی ریسک،از تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازی برای الویتبندی فاکتورهای ریسک براساس نظر مدیران پروژه فعال در سازمانهای ارائهدهنده خدمات آموزش،مشاوره و فروش نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری در ایران بهعنوان خبره استفاده شده است.براساس نظر خبرگان،در سازمانهای ایرانی فاکتورهای ریسک مطرح در اولین فازهای چرخه عمر مدیریت ارتباط با مشتری،از جمله"تغییر در مالکان و مدیران ارشد سازمان"و"شناخت نادرست مدیران از مدیریت ارتباط با مشتری و مزایای عملیاتی و استراتژیک آن"مهمترین فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری در سال 1387 بوده است.فاکتورهای ریسک مطرح در فازهای بعدی چرخه عمر مدیریت ارتباط با مشتری،از جمله فاکتورهای دستهبندی کلی"ارزیابی و نظارت پویا" در پایینترین الویت جای دارند.
ملخص الجهاز:
"فاکتور ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری را فراهم آورده است.
چارچوب جدیدی از فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه نموده است.
ریسک پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری مرور شده است.
الویتبندی فاکتورهای ریسک پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از نظر
جهت استخراج فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری از متدلوژی
جدول 1-استخراج فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری از مقالات کلیدی
مورد مشتریانش باشد ریسک شکست پروژه مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد.
سنجش میزان حمایت و تعهد مدیران ارشد سازمان به پروژه مدیریت ارتباط با مشتری را
یکپارچگی میان کارکردی در سازمان برای موفقیت پروژه مدیریت ارتباط با مشتری تاکید
طبق مطالعات پیادهسازی پروژه مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان توسط تیمی
سازمان قرار خواهند داد1و این مانع از تحقق هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتری خواهد
payne(2006 ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری چهار روش دستهبندی کلی عوامل کلیدی موفقیت/
این مقاله با گنجاندن فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری در
چهارچوب برای الویتبندی فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری استفاده
اولویتبندی فاکتورهای ریسک پروژههای ریسک پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده شده است.
از نتایج این پژوهش به وضوح قابل استنباط است که مدیران پروژه مدیریت ارتباط با
مشتری)مهمتر از سایر فاکتورهای ریسک ارزیابی مینمایند و این بدان سبب است که بخش عمدهای از سازمانهای ایرانی هماکنون در مرحله پذیرش1مدیریت ارتباط با مشتری
است موفقیت پروژه برای سازمانهای فروشنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتری مانند
این مقاله در سال 1387 با بهرهگیری از نظر مدیران پروژه مدیریت ارتباط با مشتری که"