ملخص الجهاز:
"در جهان کنونی،رقابت در قیمت برای بیمهگران مشکل است،زیرا محصول کلیه بیمهگران کمابیش مشابه بوده و از آنجایی که تمایز کلیه بیمهگران در ارایه خدمات میباشد،لذا آنها میبایست در این جهت و همچنین،در راستای کاهش هزینهها به رقابت بپردازند.
در این چارچوب،سه مانع عمده بر سر راه بیمهگران برای همگرایی با سازمانهای خریدار بیمه(بیمهگزاران حقوقی)و بهرهگیری مؤثرتر از تدارکات الکترونیکی،عبارتند از:1)کمبود آموزش، 2)فرهنگ شرکت،3)هماهنگنمودن فنآوری سیستمهای خرید با دیگر سیستمهای موجود شرکت.
همچنین،تاکنون دو شرکت بزرگ کارگزاری،برای توسعه منابع انسانی خود و چهار شرکت دیگر برای آموزش،تدارکات الکترونیکی را بکار بردهاند و همانگونه که انتظار میرفت،در مجموع، شرکتهای بیمه در استفاده خود از تدارکات الکترونیکی به صورتی محدود عمل کردهاند و تنها به خرید کالاها، خدمات و فنآوری اطلاعات پرداختهاند.
کلایو ویلیامز میگوید:"شرکت مشاورهای Highams بر روی تغییر سازمانی متمرکز شده است و در نگرش به این موضوع از زاویه الکترونیکی،ما به فرآیند بهبود و پیشرفت و کارآیی که فنآوری میتواند برای زنجیره توزیع به ارمغان بیاورد،نگاه میکنیم،و در واقع،به کل زنجیره توزیع که شامل فنآوری و مردم نیز میباشد،مینگریم."