ملخص الجهاز:
"جووانی سپس به دومنیکو مورللی5-از نقاشان رئالیست ناپل که به گروه لکهپردازان پیوسته بد- گرایش یافت و بعد تحت تعلیمات نینوکوستا6-از نقاشان منظرهپرداز و رئالیست که او نیز در کنار «لکهپردازان»7به فعالیت مشغول بود-قرار گرفت و در سال 1861 تابلوی«جنگ ماجنتا»8را که دو سال پیش ازاینروی داده بود نقاشی کرد و موفق به کسب جایزهای از گالری هنر مدرن فلورانس شد.
»اما این زمان،فاتوری به عنوان نقاش،دارای حضور چشمگیری در عرصه نقاشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نیست و مطالعات و تحقیقات او زمانی به وقوع میپیوندد که بسیاری از نقاشان ناپل و سایر ایالات ایتالیا،راه فلورانس را در پیش میگیرند.
و نقاشانی دیگر چون ترنر15و بونینگتن16-هر دو انگلیسی در سالهای 23-24-و کورو17،نقاش رئالیست فرانسوی در سال 1825 در این شهر اقامت داشتند و به نقاشی از مناظر این سرزمین پرداخته بودند و نقاشان ناپلی مهاجر به فلورانس با کولهباری از تجربیات هنری پا به این شهر گذارده بودند.
ساوه ریو آلتامورا20-نقاش منظرهپرداز و دومینکو (به تصویر صفحه مراجعه شود) فاتوری،از رکاب افتاده(1879) مورللی با فرهنگی گسترده و غنییتر از پتزوگولی و استاد پیشین فاتوری-و برناردو چهلنتانو21و جوزپه آباتی22-نقاش فضاهای داخلی-تجربیات هنری خود را به محافل هنری شهر فلورانس منتقل میکردند.
کوستا(1903-1826)هنرمندی اهل رم بود که ابتدا به نئوکلاسیسیسم گرایش یافت،سپس به نقاشی رئالیستی روی آورد و به همراه گروهی از نقاشان خارجی،از جمله کورو به نقاشی از مناظر و دشتهای رم پرداخت و در سال 1859 با استقرار در فلورانس-به سبب آثار لکهپردازانهاش تأثیر فراوانی بر گروه، خصوصا بر فاتوری گذاشت."