خلاصة:
این تحقیق، با هدف بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و رضایت شغلی انجام گرفته است. جامعه ی آماری این تحقیق،کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه بوده است. از این جامعه تعداد 285 نفر به شیوه ی تصادفی طبقه ای انتخاب و با پرسشنامه ی هوش هیجانی و رضایت شغلی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق، نشان داد که هوش هیجانی و رضایت شغلی با یکدیگر همبسته هستند. همچنین، بین دو مولفه ی خودتنظیمی و مهارت های اجتماعی با رضایت شغلی رابطه وجود دارد
ملخص الجهاز:
"جدول 1:شاخصهای توصیفی متغیرهای مورد بررسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) به منظور بررسی رابطهی هوش هیجانی و مولفههای آن(خودآگاهی،خود تنظیمی،خودانگیزی همدلی و مهارتهای اجتماعی)با رضایت شغلی،از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول 2:ضریب همبستگی بین مولفهی رضایت شغلی و مولفههای هوش هیجانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای تعیین تفاوت هوش هیجانی و رضایت شغلی و مولفههای آنها برحسب ویژگیهای دموگرافیک (تحصیلات،سابقهی کار و جنسیت)از آزمون تحلیل واریانس یکراهه استفاده شده است.
جدول 4:نتایج تحلیل واریانس یک راههی متغیرهای پژوهش در رابطه با سابقهی کار (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که جدول 4 نشان میدهد،هوش هیجانی و مولفههای آن،براساس سابقهی کار،تفاوت معنیداری نشان نمیدهد.
جدول 5:نتایج تحلیل واریانس یک راههی متغیرهای پژوهش در رابطه با جنسیت (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که جدول 5 نشان میدهد،هوش هیجانی و مولفههای آن با توجه به جنسیت،تفاوت معناداری نشان نمیدهد.
جدول 6:نتایج تحلیل واریانس یک راههی متغیرهای پژوهش در رابطه با تحصیلات (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که جدول 6 نشان میدهد،رضایت شغلی و مولفههای آن براساس تحصیلات،تفاوت معناداری نشان نمیدهد.
جدول شماره 7:نتایج تحلیل واریانس یک راههی متغیرهای پژوهش در رابطه با سابقهی کار (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که جدول 7 نشان میدهد،تنها مولفهی پرداخت براساس سابقهی کار،تفاوت معنیدار دارد.
جدول 8:نتایج تحلیل واریانس یک راههی متغیرهای پژوهش در رابطه با جنسیت (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که جدول 8 نشان میدهد،رضایت شغلی و مولفههای آن با توجه به جنسیت،تفاوت معناداری نشان میدهند."