خلاصة:
جهانیشدن از پدیدههای شاخص زمان حاضر است که ماهیت آن به واسطه سیال و در حال تحول بودن و همچنین،تازگی و جدید بودن مبهم است،با این وجود میتوان آن را؛فرآیند فشردگی فزآینده زمان و فضا که بواسطه آن مردم دنیا کم و بیش و به صورت نسبتا آگاهانه در جامعه جهانی واحد ادغام میشوند تعریف نمود.
چالشهای جهانیشدن بر همه ابعاد زندگی بشر و از جمله در تربیت دینی جاری،که بنیادیترین آن، خصیصه ساخت شکنی است احاطه دارد.
در پژوهش حاضر نسبت جهانیشدن با تربیت دینی در چهار محور؛جهانیشدن،تربیت دینی در عصر جهانیشدن، چالشهای احتمالی جهانیشدن برای تربیت دینی و راهکارهای مقابله با چالشهای احتمالی مذکور مورد بررسی قرار گرفته است.روش انجام پژوهش تحلیل اسنادی بوده و به منظور گردآوری دادههای لازم جهت پاسخگویی به سؤالهای پژوهش کلیه اسناد موجود و مرتبط با موضوع جهانیشدن و تربیت دینی با استفاده از فرم گردآوری دادهها جمعآوری و با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
ملخص الجهاز:
"چالشهای احتمالی جهانیشدن برای تربیت دینی و راهکارهای مقابله با چالشهای احتمالی مذکور مورد بررسی قرار
پژوهش کلیه اسناد موجود و مرتبط با موضوع جهانیشدن و تربیت دینی با استفاده از فرم گردآوری دادهها جمعآوری
3. تربیت دینی چیست؟ و آیا میتوان در عصر جهانیشدن از
جدول شماره2:چالشهای جهانیشدن برای تربیت دینی(به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی سؤال دوم پژوهش
شد که این پدیده چالشهای عمدهای را برای تربیت دینی ایجاد
از تربیت دینی و اخلاقی صحبت کرد؟پاسخ سؤال مثبت است و
اما باید ببینیم که آیا این تعریف برای اینکه هم تربیت را
جدول شماره3:تلقیهای متفاوت از مفهوم تربیت(به تصویر صفحه مراجعه شود) خدا به انسان داده شده است دین گفته میشود.
شود و اگر این اعتقاد پذیرفته شد میگوییم فرد دینی شده است.
جدول شماره6:شاخصهای انسان دینی(به تصویر صفحه مراجعه شود) تحلیل تربیت دینی در عصر جهانیشدن پرداخته و متوجه شدیم
ترتیب،تربیت دینی در مفهوم اصیل آن،به این معنا است که
روشن است و مربی در تربیت دینی باید اصول بنیادی دین را بر
اگر تربیت دینی تنها بر این تقوا استوار باشد
است که باید چون مؤلفهای اساسی از تربیت دینی در این عصر
این مفهوم تلقی ما از تربیت دینی متضمن قرار داشتن در متن
میگوید:هزاران هزار انسان(گمراه)با خشنودی بسیار راه درست جدول شماره7:راهکارهای تقابل جهانیشدن با تربیت دینی(به تصویر صفحه مراجعه شود)را در پیش میگرفتند،اگر میدانستند که چگونه در این راه گام
با توجه به این سه مفهوم به بررسی تربیت دینی پرداختیم و
مؤلفههای تدین و تربیت در عصر جهانیشدن نیز میتوان از تربیت"