ملخص الجهاز:
"ده فرمان برای تآتر کودک و نوجوان 01 کتاب در یک کتاب علی فرهادپور (به تصویر صفحه مراجعه شود) عنوان کتاب:فلسفه و روش در تآتر کودک و نوجوان نویسنده:موسی گلدبرگ مترجم:اردشیر کشاورزی ناشر:نمایش نوبت چاپ:اول،7831 شمارگان:0002 نسخه تعداد صفحات:863 صفحه بها:0005 تومان پیشگفتار روش بخشبندی کتاب،ورود به موضوع،بیان مسئله،پرسشهای پژوهش،یافتههای اصلی و فرعی،تحلیل دادهها و نتیجهگیری،به قدری دقیق،واضح،شفاف و ماهرانه انجام شده که میتوان خواندن آن را به عنوان یک نمونهء تحقیقی استاندارد(که مطابق قواعد نوشتن یک کتاب،پژوهش یا پایاننامه است)به همهء پژوهشگران و علاقهمندان پیشنهاد کرد.
کودکان پس از مشاهدهء یک محصول نمایشی خوب(که به سطح قابل قبولی از استاندارد نزدیک باشد)،لزوما به اجرای تآتر تفریحی علاقمند نمیشوند،اما در عوض احتمال دارد به فرایند نمایشی،آنگونه که در نمایش خلاق کشف کرده است علاقمند شود.
» ص 04:«اگر تآتر خوب کودک،باعث رغبت تماشاگر برای دیدن تآتر در بزرگسالی میشود،آیا تآتر بد باعث کاهش تماشاگر تئاتر نمیشود؟» فصل 2:«تآتر کودکان و نوجوانان در آمریکا» نویسنده در این فصل،به نمایش کودک و نوجوان در آمریکا،اهمیتی که این نوع تآتر در آمریکا دارد و روش هدایت، سازماندهی و پشتیبانی این نوع تآتر در آنجا میپردازد.
بخش دوم:روش فصل 6:«نمایشنامهنویسی برای کودکان و نوجوانان» نگاه کوتاهی به سرفصلهای این فصل،نشان میدهد که نویسنده با دقت،مطالب را طبقهبندی کرده و کاملا روشن و به زبانی ساده به مسائلی مهم پرداخته است،بیآن که ادعای پرداختن به همهء جنبههای آن موضوعات را داشته باشد.
شاید تقدیم نامچهء نیچه در آغاز کتاب«فراسوی نیک و بد»واضحتر باشد:«کتابی برای همه کس و هیچ کس» 4-گاهی ترجمهء ادبی و عجیبی نیز در کتاب دیده میشود:«واژهء تآتر کودک و نوجوان،بهطور خاص واژههای مشابه برای بچههای سنین 41 تا 81 سال مورد استفاده قرار میگیرد."