ملخص الجهاز:
"این نوع استفادهء رو و مشخص از فرهنگ تصویری در بیشتر اوقات-هم از نظر بصری و هم از نظر مفهومی-دلچسب از کار درنمیآید،بخصوص این که در اغلب مواقع مفهوم،نقشی در این پروسه ندارد و صورت ظاهری اثر برای خالق آن مهمتر است؛چون قرار است به«ایرانی»بودن کار خود تفاخر کند!آیا علاقهمندان،خریداران یا منتقدین در خارج از ایارن سبب میشوند گرایشهای بصری اینچنینی مورد توجه قرار بگیرد یا ریشههای فرهنگی ایران در غربت باعث این رویکرد است؟وقتی کارهای فرساد لباف را در گالری آران دیدم،ظن به یقین بدل شد.
خصوصیت مشترک بین تمامی آثار را باید اندازهء کوچک آنها دانست که این خصوصیت،رفتهرفته تبدیل به خصلت مجسمهسازی هنرمندان جوانی شده که در اکثر نمایشگاههای مجسمه امسال حضور داشتند.
بدون عنوان بودن آثار نیز بر این موضوع صحه میگذارد که این هنرمندان جوان در حال کلنجار رفتن با فضای ساختههای قبلی خود هستند و همان فرمهای بصری در ذهنمانده را مدام تکرار میکنند؛تکراری که میتواند آفتی برای نوجویی این سنل باشد.
اینکه چرا در اکثر نمایشگاهها،برنز متریال مورد علاقهء هنرمندان جوان است،خود پرسشی بیپاسخ مانده است،که:آیا فخامت زبانی این فلز و ماندگاری و استقامتش در طول زمان مورد توجه است یا خودنمایی نسلی که دوست دارد نسل گذشته او را جدی بگیرد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مصطفی حمیدی نوین (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهرو باقری (به تصویر صفحه مراجعه شود) امین بلاغی اینانلو [نیمنگاه] (به تصویر صفحه مراجعه شود) مد نمد در نمایشگاه میرمولا ثریا/گالریی هما-چهاردهم اسفند /8831خشایار فهیمی عکسها،گاهی برعکسها هستند؛ یعنی:برای نوشتن،دعوت را عودت میکنند."