خلاصة:
ی از سازمانهای فرهنگی1مورد بحث قرار خواهد گرفت.
ملخص الجهاز:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 3:ساختار مفهومی مدل (Kaplan Norton,1996) 4-شناسایی و توسعه اندازهها و روابط علت و معلولی:کلید موفقیت BSC در تناسب و کیفیت اندازههای تعریف شده در آن نهفته است و این مورد مدیریت را قادر میسازد تا با فعالیتها و اقدامات سیستماتیکی که از طریق عوامل حیاتی موفقیت مشخص شدهاند،موفقیتهای شگرفی را در سازمان به وجود آورد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 7:مراحل مختلف فرآیند BSC در نهاد مدل امتیازدهی،فرآیند مستمری وجود دارد که چهار جنبه فوق الذکر را با هم مرتبط ساخته و با این نقش آنچه را که به عنوان نقطه با اهمیت در سازمان بایستی مورد توجه قرار گیرد را مشخص و متمایز میسازد.
بخش دوم:نتایج بکارگیری مدل کارت ارزیابی متوازن (BSC) در دفتر تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،در اواخر سال 5831 پس از پشت سر گذاشتن مراحل تدوین و نوسازی اسناد بالادستی(شامل اساسنامه،بیانیه مأموریت، چشمانداز بیست ساله)و در آغاز استقرار و عملیاتیسازی آنها،در تدارک نخستین برنامه راهبردی میانمدت برای دستیابی به افق ترسیم شده قرار گرفته و در صدد برآمد تا با رویکردی فعال جهت دوریگزینی از آسیبها و آفات موجود در عرصه برنامهریزی راهبردی،پس از تصویب سند چشمانداز خود،به تحکیم پایههای عملیاتی شدن خط مشیها و سیاستهای مندرج در چشمانداز بپردازد.
4. ساختار مفهومی مدل مدیریت متوازن راهبردهای دفتر تبلیغات اسلامی فرآیند اجراء و ارزیابی متوازن خط مشی در این دفتر،از چشمانداز بیستساله،آغاز و سپس در ادامه سیاستهای کلان میانمدت،مضامین استراتژیک و اهداف تبیین شده است."