ملخص الجهاز:
"تا قبل از سالهای 0691 تئاتر و پرفرمنس بهطور رسمی در دانشگاههای انگلیس مورد مطالعه قرار نمیگرفت و اگرچه که آکسفورد به طور خاص و کمبریج در مقیاس کوچکتر دارای سنتهای نمایشی غنی و کهن بودند،اما تئاتر و مسائل مربوط به آن به عنوان فعالیتهای فوق برنامه و تفریحی دانشجویان دانشگاههای مختلف در خارج از ساختار علمی معمول رشد کردند و به همان در اواخر قرن نوزدهم یک الگوی دیگر در آلمان ظهور کرد،الگویی که حاوی مفهوم مطالعات «علم تئاتر»بود (به تصویر صفحه مراجعه شود)صورت باقی ماندند.
با رشد این آگاهی که فرهنگ انسانی تا حد زیادی جنبهی نمایشی و اجرایی دارد،به این معنا که برخی فعالیتهای فرهنگی تعمدا به طرزی طراحی و برای مردم اجرا میشوند که بتوانند بر آنها تأثیر بگذارند،مطالعات پرفرمنس در جایگاهی قرار گرفت که فقط یک نوع زمینهی بی طرفی را برای آثار میان رشتهای و دو رشتهای پیش کشید که بسیاری از اندیشمندان آکادمیک در قرن بیستم به دنبال آن بودند.
از اینرو مطالعات پرفرمنس اکنون در چند دانشگاه بهعنوان یک گروه علمی تأسیس شده است که در اجرا و سازماندهی خیلی با دیگر گروههای علمی دانشگاهی متفاوت نیست،به صورت دورههای سه ماهه برنامهریزی شده است که در عملکرد خیلی با دیگر رشتههای سه ماهه تمایز ندارد، مجموعههای ویژه ای را با ناشران مختلف سازمان داده است که با مجموعههای ویژه ی دیگر خیلی متفاوت نیست،و از همه مهمتر، مطالعات پرفرمنس یک کنفرانس بینالمللی سالیانه(و بسیاری خرده کنفرانسهای کوچک تر)ترتیب داده است که(اگرچه بهطور کلی به شیوهای مثبت اما)به صورت مداوم در تکاپو و مباحثه با این معضل بوده است که چگونه کنفرانسها را اداره کنند تا از تکرار محض روند کنفرانسهای معمول قدیمی که با هدف مطالعات بیشتر در حوزهی رشتههای قدیمی ایجاد میشد دوری گزینند."