ملخص الجهاز:
"کلمات و حروف در این آثار تبدیل به وسیله ارتباط میشوند؛آنها معنای همیشگی خود را از دست میدهند و از کنار هم قرار گرفتن و تغییر مداوم ترتیبشان،مفهومی جدید خلق میشود.
متن وقتی در آثار تعاملی و محیطهای مجازی به کار برده میشود،کارکردی متفاوت مییابد و دیگر تنها به منظور خواندن از آن استفاده نمیشود،بلکه تبدیل به ابزاری برای ارتباط و پیشبرد اثر هنری میشود.
کاربر با استفاده از یک خودکار روی نام اشیایی که در این کتاب مجازی نوشته شده، کلیک میکند و افکتهای صوتی و تصویری پدیدار میشوند:با لمس تصویر یک شیر آب،بیننده صدای آب میشنود و تصویر و نام سیب،صدای گاز زدن سیب را پدید میآورند.
محبوبیت بیش از حد این گیم منجر به خلق انواع مختلفی از زندگی مصنوعی شد که یک نمونه آن (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر جان سیمون با نام آیکون بود که از صفحهای شطرنجی در ابعاد 23(به تصویر صفحه مراجعه شود)23 تشکیل شده بود و قبلا در قسمت آثار تحت شبکه به آن اشاره شد.
تحقیق در زمینه محیطهای زندگی مصنوعی نشان میدهد که همه آثار فقط به منظور خلق محیط اجرا نشدهاند،بلکه انسان از این طریق در حال بررسی راههای جدید برای درک و بیان طبیعت است و دیگر طبیعت یک محیط فناوری ساده و پیشپاافتاده به شمار نمیرود.
از سوی دیگر،انسان بیشتر به دنبال ساختن سیستمهای زندگی مصنوعی پیچیدهای است که بتواند با محیطهای واقعی تعامل ایجاد کند،محیطهایی که خود در آنها حضور داشته باشد."