ملخص الجهاز:
"محققان دانشگاه کلرادو به بررسی این موضوع پرداختند که آیا تاثیرات ژنتیکی و محیطی بر روی ناتوانی خواندن -رایجترین نوع شناختهشده اختلال یادگیری-با سطح آموزش والدین ارتباط دارد یا نه.
تصور میشود که تا سال 4102 تمام کودکان باید به سطح عملکرد مناسبی در خواند و دیگر مهارتهای تحصیلی دست یابند و این هدف یا آموزش صحیح قابل تحقق است.
اما محققان بیان میکنند که اگر خطمشیها، محدودیتهای ژنتیکی در برآورده کردن این هدف برای برخی کودکان را در نظر بگیرند،موفقیتهای عملکردی آنها در خواندن و دیگر مهارتهای تحصیلی نیز قابل تقدیر است،حتی اگر به سطح پایه خود نیز دست نیابند.
برای مثال،اگر ارزیابی به دست آمده از QEEG نشان بدهد که مراجع دارای فعالیت آهسته مغزی خیلی زیاد(دلتا و تتا)و فعالیت کم امواج سریع بتا در سمت جلوی سر میباشد و فرد از مشکلات توجهی شکایت دارد(که با مساله فعالیت آهسته مغزی در جلوی سر مطابقت میکند)،برنامه آموزشی و درمانی سرکوب تتا و تقویت امواج بتا در نظر گرفته میشود."