ملخص الجهاز:
"به بسیاری از اینگونه دانشآموزان متاسفانه برچسب کودکان،کمذهن،عقبمانده و امثال آن زده میشود که هیچکدام صحیح نیستند و با قاطعیت میتوان گفت که اگر این مشکلات به موقع و بجا تشخیص داده شوند قابل درمان هستند.
از حد،نقایص ادارکی-حرکتی،بیثباتی عاطفی (حالت عاطفی آنها دایما در تغییرا ست)،نقص در هماهنگی عمومی بدن،اختلالات در توجه(دامنه توجه کوتاه،حواسپرتی،عدم توجه)،هیجانی بودن، اختلال در حافظه و تفکر،دارا بودن مشکلات درسی؛ بخصوص در خواندن،حساب،نوشتن،هجی کردن، وجود نقایص در تکلم و شنیدن،بینظمیهای نامشخص در علایم نورولوژیک(عصبتشناختی)و نوار مغز اشاره کرد.
تشخیص و درمان ناتوانی یادگیری:«تعدیل رفتار»یکی از روشهای آموزشی است که در مورد دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری بهویژه آنها که بیش از اندازه پرجنبوجوش و پریشان خاطر هستند به صورت موفقیتآمیز مورد استفاده قرار گرفته است.
در این روش امواج مغزی توسط الکترود دریافت و به شکل بازی کامپیوتری به کودک نشان داده میشود.
مشکلات یادگیری ممکن است در یک یا چند فرایند پایه در فهم زبان گفتاری یا نوشتاری به وجود آیند،عقیده بر این است که مشکلات یادگیری نتیجه تغییراتی در کارکرد مغز هستند."