ملخص الجهاز:
کارهای این هنرمند محیطی در دل طبیعت و از مواد طبیعی مانند دانهء گیاهان،برگ درختان، تکههای چوب و از حرکت(جریان)آب و رشد گیاهان بهره جسته؛و هر اثر هنریاش پاسخی است به مناظر و عناصر طبیعی که در آنجا یافت میشوند.
چهطور هنرتان به تدریج به صورت هنر محیطی در سالهای آغازین دستخوش تغییر و تحول شد؟آیا به یاد دارید،در زمان خاصی گفته باشید،قصد دارم به هنر محیطی بپردازم؟آیا انگیزهء اصلی برای این کار بومشناختی بوده یا این انگیزه ریشه در علاقه با اصول زیباشناسی خود طبیعت دارد؟ کارهایی را که در دههء 0691 با استفاده از گیاهان جاندار و مواد طبیعی در پاریس انجام دادم،اولین گام به سمت دور شدن از کار در استودیو و نقاشی روی بوم را نشان میدهند.
با ارتقای طبیعت به اثری هنری نگاهم را به روی واقعیت و سرزندگی و نشاط طبیعی باز کردم،موفق شدم خلأ و فاصلهء بین زندگی و هنر را برطرف کنم.
چهطور این اثر هنری و اندیشهء آن پدید آمد؟ کارهایم به دو گروه اصلی تقسیم میشوند:آثار هنری، که در دل طبیعت خلق میشوند و منحصرا از مواد طبیعی برای ساختشان استفاده میشود،و پروژههایی که برای فضاهای شهری طراحی میگردند.
واکنش مردم به این اثر هنری یا کشاورزی چه بود؟آیا هیچ اظهار نظری دریافت کردید؟ پروژهء ذرتکاری،که در فرانسه به مناسبت پانصدمین سالگرد اولین برداشت ذرت در اروپا انجام دادم،از جهتی یک نوع هنر تزئینی بود.