ملخص الجهاز:
"او با تهیه یک قسمت از این مجموعه فیلم متنوع نهتنها نشان داد که کلیت این اثر اپیزودیک را درک کرده است،بلکه توانست بیانیه صریحی از تفکرات خود را در کسوت یک فیلمساز ارائه دهد بیانیهای دربارهء تنهائی و مشغلههای ذهنی-این موضوعات دوگانه از همان ابتدای کار زترلینگ،سلطهء کامل خود را بر روی تمامی آثار این کارگردان حفظ کرده است، منتهی در بسیاری موارد-بخصوص در فیلمهای بلند او-این موضوع زیر پوشش نیرومندی از رفتارهای اجتماعی و بویژه اخلالات جنسی پنهان میمانند.
نقشهای مختلف زترلینگ نشان داد که او در زمینه کمدی نیز همانند دیگر رشتههای بازیگری دارای استعداد خوبی است(این استعداد بخصوص در فیلم جائی برای سومی نیست بیش از همه تجلی مییابد).
مادر او در برابر میهمانان یک جشن نوزادی مرده بدنیا میآورد،پارتیهای وحشیانه و غیرمعمولی همیشه برقرار است،رابطه او با مادرش گاه تا حد خصوصیترین و محرمانهترین حالات جنسی پیش میرود و زمانی به صفر میرسد،با تمام اینها،بازیهای شبانه چیزی بالاتر از یک گزافهگویی غریب دربارهء رفتار انسانهاست مسئله مهم این است که تماشاگر باید سعی کند بدون دخالت دادن اخلاقیات جریحهدارشدهء خود در وقایع، نظریه آشتیناپذیر زترلینگ را درک کند و آنرا بپذیرد.
همانند تصاویری زیبا از لالهزارهای سرخ و یکدست همراه با صدای پچپچ جیرجیرکها،و یا صحنهایکه طی آن گوسفندی با سروصدا وان گوگ را دنبال میکند- آنهم زمانیکه نقاش در خود فرورفته و غرق افکار خویش است- و زمانیکه وان گوگ به برادرش مینویسد«این شکنجه غیرقابل توصیف،این تنهائی،این احساس که انسان همانند یک چیز باطله بدور انداخته شده باشد»،تماشاچی یک رگه نیرومندی از یأس و ناامیدی و غم را زیر این تصاویر سرزنده و بانشاط فیلم احساس میکند،رگهایکه هیچوقت در آثار زترلینگ باین شدت رخ ننموده است."