خلاصة:
علم و صنعت توسعه داده شود.این مدل دارای پنج عنصر اساسی شامل خلق دانش، سازماندهی دانش،تبادل دانش،به کار بستن دانش و بازبینی دانش است.از یافتههای تحقیق میتوان برای تقویت حلقهها و توسعهء چرخهء مدیریت دانش در سایر دانشگاهها استفاده کرد.در سالهای اخیر مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند که سازمانها با قدرت دانش میتوانند برتریهای بلند مدت خود را در عرصههای رقابتی حفظ کنند.در حقیقت،در عصر تحول و عدم اطمینانهای محیطی،سازمانهایی موفق هستند که بهطور مستمر به تولید دانش بپردازند،به طرز مناسبی دانش را سازماندهی کنند و آن را در مجموعهء سازمان اشاعه دهنده و در فناوریها،محصولات و خدمات به کار گیرند.در این تحقیق سعی شده است تا ضمن بررسی وضعیت چرخهء مدیریت دانش در دانشگاه علم و صنعت ایران و بررسی مدلهای مختلف مدیریت دانش،مدل چرخهء مدیریت دانش در دانشگاه
ملخص الجهاز:
"به علاوه میتوان از این تحقیق،برای معرفی چرخهء مدیریت دانش،حلقهها و سایر عوامل مربوط به آن و معرفی مزایا و منافع آن استفاده کرد و توجه و انگیزهء لازم را جهت استفاده از آن در دانشگاه فراهم ساخت و مدل مورد استفاده،یافتهها و توصیههای این تحقیق را به کار بست تا هم بسیاری مشکلات جاری دانشگاه که استفاده از مدیریت دانش میتواند در حل آن مثمر ثمر باشد،برطرف شود و هم در محیط رقابتی قدرت بیشتری به آن داده شود.
خلاصه وضعیت هریک از حلقههای چرخه مدیریت دانش در دانشگاه علم و صنعت به شرح زیر است: 1-حلقهء خلق دانش نتایج حاصل از انجام تحقیق نشان داد که درصد بالایی از افراد جامعهء آماری نگران ارتقای دانش خود در آینده هستند.
قطعا استقرار نظامهای مستندسازی،ایجاد سیستمهای انگیزشی جهت ثبت دانش و همچنین بهرهگیری مناسب از ابزار فناوری اطلاعات میتواند ثبت و اشتراک دانش در دانشگاه را نظاممدار نموده و استقرار آن را تسهیل نماید؛ 2-برای به کارگیری مدیریت دانش در دانشگاه باید تمام عوامل مؤثر در موفقیت آن را در چارچوب دخالت داد؛ 3-منابع انسانی و فرهنگ سازمانی،مدیریت،فناوریها،دانش،فرآیندهای دانش و مخازن دانش عناصر اصلی مدیریت دانش در سازمان است؛ 4-موفقیت مدیریت دانش در درجهء اول به انگیزه و تمایل و توانایی افراد برای تسهیم و به اشتراکگذاری دانش خود و استفاده از دانش دیگران وابسته است؛ 5-امکان طراحی یک چارچوب برای تمام سازمانها وجود ندارد،بلکه برنامهء مدیریت دانش متناسب با وضعیت و خصوصیات همان سازمان بومی پیادهسازی گردد."