ملخص الجهاز:
"اگرچه حاکم بر روی صندلیاش که دارای تکیهگاه نعل اسبی است،نشسته و ملازم ایستاده در پشت سر او بیانگر نقش سنت مغولی است ولی بقیه اجزاء تصویر منظره،درختان،گیاهان و استفاده از یک چهارچوب در (به تصویر صفحه مراجعه شود) کاشی تزیینیافته با گلهای نیلوفر بر ساقههای بلند در رنگ طلا و در زمینهای آبی،ایران،قرن 31 میلادی(هفتم هجری)8091 سانتیمتر،موزهء بریتانیا قسمت بالای درختان منشاء چینی دارند.
و آخرین احتمال اینکه هنرمند ایرانی تنها به قصد تزیین نقاشی خود از عناصر هنری چین استفاده میکرده و به ریشه و معنا و نوع کاربرد آن توجهی نداشته است و حتی میتوان گفت در دورههای بعدی همانند تیموریان و صفویان که استفاده از این عناصر چون اژدها و سگ بالدار و انواع گلهای نیلوفر و شقایق در نقاشیهای حماسی که برگرفته از شاهنامه بوده متداول و رایج بوده است با فرهنگ و سنت و آداب نقاشیهای ایرانی پیوند خورده و معنا و رنگ و تفسیری دیگر در نظر اهل فن و هنر داشته است."