ملخص الجهاز:
"". history of photography-) (naumi rosenblum) رزنبلام،بعد از فونتانا،به هیروشیهامای8ژاپنی و گرانت مودفورد9استرالیایی اشاره میکند؛نقطهء مشترک همهء این عکاسان پراکنده استفادهء خاص آنها از رنگ در آن روزگار است،با این تفاصیل که به نظر میرسد،فونتانا نسبت به رنگ نگاهی شخصیتر داشته است.
از قرار معلوم منابع مختلف هیچ اشارهای به تأثیرپذیری وی از عکاسان و هنرمندان دیگر نکردهاند(لا اقل تا آنجا که من جستوجو کردم)و گویا تلاش برای یافتن ارتباطات میانمتنی برای آثار این عکاس هم راه به جایی نمیبرد(نگاهی اجمالی به سرگذشت هنر تجسمی و عکاسی قرن بیستم ایتالیا نیز این مهم را تأیید میکند).
it فونتانا با این باورها عکاسی کرده،عکسش را ویرایش نموده و آن را ارائه داده است،به همین علت،هرچند در تصاویر او نوعی ایجاز فرمگرایانه و انتزاعجویی به چشم میخورد،اما، این تصاویر هنوز خصلت بازنمایی خود را(که از خصلتهای بنیادین تصویر عکاسی است)از دست ندادهاند؛یعنی هنوز ما را به آن مناظر ارجاع میدهند."