ملخص الجهاز:
"استفادهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) غلط از این مفهوم آموزشی زمانی رخ میدهد که معلم همهی مهارتهای ضروری برای شرکت در مسابقات رسمی را،طی دورهای کوتاه به دانشآموزان ارائه دهد.
مشکلی که از این کاربرد نادرست مفهوم آموزشی ناشی میشود آن است که اجرای متبحرانهی مهارتهای پیشرفته برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) دانشآموزان مشکل است.
به علاوه،ملعم میخواهد همهی مهارتهایی را که در مسابقات رسمی مورد نیازند،به دانشآموزان ارائه دهد،درحالیکه یک واحد آموزشی برای دانشآموزانی که میخواهند به سطح رضایتبخشی در اجرای مهارت در هر یک از شش حیطهی کلی والیبال برسند،کافی نیست.
راه حل پیشنهادی برای تصحیح این استفادهی غلط معلمان از مفهوم آموزشی،تمرکز آنها بر شمار اندکی از مهارتهاست؛به طوری که دانشآموزان برای بهبود سطح تبحرشان فرصت داشته باشند.
معلمانی که این مفهوم را به اشتباه به کار میبرند، معتقدند که آموزش را باید از ابتدا شروع کنند و باید شامل مهارتهای سادهای باشد که دانشآموزان زمینهی آگاهی قبلی دربارهی آنها ندارند.
استفادهی غلط از این قانون کلی تدریس زمانی صورت میگیرد که معلمان میکوشند،همهی اشتباهاتی را که دانشآموزان انجام میدهند تصحیح کنند؛بدون اینکه قصد آموزش داشته باشند.
الگوی دایره،در والیبال در برنامهریزی برای دانشآموزان در یک دور بازی،و در بسکتبال در پاس سینه بهسینه کاربرد دارد،و الگوی خطوط موازی غالبا در هاکی روی زمین چمن و تمرین پاس در فوتبال مشاهده میشود.
استفادهی غلط از این مفهوم آموزشی در تمرین دادن به دانشآموزان زمانی صورت میگیرد که معلمان تصور میکنند،دانشآموزانی که با موفقیت مهارتی را اجرا کردهاند،آن مهارت را علی رغم زمان کم آموختهاند."