ملخص الجهاز:
"اقتصاد:آزادسازی هویت سازنده دکتر غلامحسین عبیری مقدمه نظریهپردازان سیاسی معاصر مانند Laclau و Mouffe (3991)بر این باورند که هویت سیاسی،با سه عنصر ارتباط ایجاد میکند(1):اول،هویت در حکم کمبود (Lack) ؛دوم، ساختار بسان عینیت شکست خورده؛و در نهایت جابجایی (Mobility) با رویکرد تعارض مشروع،که در مجموع ویژگیهای اصلی روابط اجتماعی را منعکس میسازند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) مردم،ارزشهای واقعی بخش عمدهای از ارزش واقعی ساختار اقتصادی، سرمایههای انسانی است که در تعامل سازنده میتواند فرآیند توسعه اقتصادی را برمبنای رشد و مشارکت اقتصادی شکل دهد.
به راستی او در بین هویتهای آمریکایی،آلمانی، یهودی و معلمی کدام را میبایست محور قرار میداد؟آیا او آزاد بود که هویت خود را خودش تعیین کند یا برعکس،نظام اجتماعی میبایست او را در قالب یکی از این هویتها،مخاطب قرار میداد؟حال اگر وی عضو چندین سازمان اجتماعی باشد، آیا آن سازمانها این حق را ندارند که هریک با توجه به رسالت خود،هویت خاصی را برای Erikson در نظر بگیرند؟(31) اما در عمل این آزادسازی صورت میگیرد.
ازاینرو،میتوان نتیجه گرفت که هویت را نباید در قالب (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحران ارزیابی کرد و در فضای تعامل سازنده،هویت یک حق انتخاب آزاد است که میبایست رویکرد سازگاری با محیط را در خود احیا کند و زمینه رقابت را فراهم سازد.
در این شرایط،روابط و ضوابط در جهت سازندگی و ایجاد فضای مناسب رشد میکنند،در حالیکه در دنیای عملیاتی،محدودیت منابع،تعارض در اهداف بالا رفتن ضریب نفوذ فناوری ارتباطات، هویت جدیدی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد که محصول آزادسازی است."