ملخص الجهاز:
"هزاوهای هنرمندی بازمانده از نسل نقاشی سقاخانهای است که اگرچه از فضای نوگرایی آن سالهای دور فاصله گرفتهاست، اما دلبستگیهایش به خط، فرمهای سنتی و نگارههای اصیل ایرانی همچنان در کارهایش پیداست؛ با این تفاوت که او با نشاندن خطورنگ در کنار هم رفتار رمزی آثار سقاخانهای را پس میزند و به رفتاری سمبولیک دست مییابد.
اگر از آثار تکراری، که گالریها در چندماه اخیر بهنمایش گذاشتهاند و همان کارها را برای گالری شیرین فرستادهاند، صرفنظر کنیم، با دیدن این نمایشگاه میتوان به تنوع و یا نزدیکی روحیة مدیریتی هنرهای تجسمی در بخش خصوصی پی برد و نتیجه گرفت: سویة غالب علاقهمندی مدیران گالریهای پایتخت به سمت نقاشیهای فیگوراتیو است؛ آبستره محض و انتزاع مفهومی کمتر مورد توجه قرار میگیرد؛ کانسپت و چیدمان بهدلیل فروشنرفتن مورد توجه نیستند؛ رویکردهای طراحانه و اکسپرسیو جایشان را به رنگگذاریهای ملایم و دکوراتیو دادهاند؛ و عکس و مجسمه اگر هستند، ولی نقش کمتری نسبت به نقاشی دارند.
بااینهمه، نمیتوان از ذکر یک نکته چشمپوشی کرد و آن این که، هنرمندان جوان، مورد توجه مدیریت تجسمی بخش خصوصی قرار دارند، بهطوریکه نیمی از بیستونه اثر بهنمایش درآمده متعلق به هنرمندان جوان و جویای نامی است که هرچند آثارشان تثبیت نشده، اما در سالهای اخیر حضور مداومشان در عرصة هنرهای تجسمی چشمگیر بودهاست.
از آنجا که این هنرمند در کارهایش از یک رنگ تخت و یک کاراکتر (خطوط انباشتهشدة برهم) استفاده میکند، مجبور است زبان بصری اثر را بر پایة گسترش فرمیک حروف بپروراند؛ غفوریمنش برای رسیدن به اثر نهایی و غایی، حروف و کلمات را مانند یک فرم بصری درهم میآمیزد و آن را بر اساس تنوع تجارب تجسمی میگستراند؛ و در آخر رنگ، به عنوان حامل پیام نقاشانه، اثر را میپوشاند."