"» در واقع اگر کار معلم،تعلیم علم است،طبیعی است که او باید واقعا و صمیمانه عاشق و شیفتهی علم باشد و این در صورتی میسر است که معلم ارزش کار خویش و ابعاد اثر وجودی خود و نقش«علم»را در عالم هستی بداند.
اساسا ارزش شهید مطهری و بسیار بزرگان دیگر و اصولا ملاک ارزش در اسلام،فقط تقوی است و الا ممکن است کسی بسیاری از استعدادهای درخشان و مهارتها و خصایص چشمگیر را داشته باشد ولی فاقد تقوی باشد؛و روشن است که همهی آن استعدادها ممکن است در مسیر ناصواب و نادرست به کار رود.
» انقلاب اسلامی ما به روشنی نشان داد که جامعهی ما فقط به اشخاصی احترام میگذارد و به راه و روش و فکر و اندیشهای ارج مینهد که اسلامی و مکتبی باشد و این محک سنجش و ارزش در کار معلمی از همه جای دیگر قویتر و نیرومندتر است،چرا که حساسیت در اینجا از همهجا بیشتر است."