ملخص الجهاز:
"دین *درس پروردگار درباره منظومه«هستی» انسان و زندگی اثر: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جلال الدین فارسی،چاپ اول، تهران،آبگین رایان،812 ص، 0003 نسخه، استاد فارسی در بخشی از این اثر درباره مفهوم عنوانی که برای کتاب خویش برگزیده مینویسد: برخی دانشمندان اجتماعی،به انسانشناسی همت گماشتهاند و پیدایش جامعهها و دولتهای گوناگون را در پرتو معلومات حاصل از پژوهش خویش تفسیر و تحلیل میکنند.
از سوی دیگر،اگر قرار بر این بوده که در این اثر تنها شرح حال و آثار و نامههای منظوم و متقابل عدهای از شاعران معاصر و استاد مشفق کاشانی بیاید،دیگر چه جای آن بود که منظومهای از استاد کیمنش در مدح و استاد خطیب رهبر و دو نفر دیگر در این جلد بیاید؟به هر روی،در این جلد،پس از مقدمه استاد گرمارودی،شرح حال و آثار و اخوانیات 66 شاعر دیگر نیز که با استاد مشفق مراودات شاعرانه داشتهاند آمده است و ما به جهت رعایت اختصار،نام تنی چند از آنان را ذکر میکنیم: منوچهر آتشی،حسین اسرافیلی،رضا اسماعیلی، سید عبد الله الفت،قیصر امینپور،سید حسن امین، ساعد باقری،عباس باقری،عباس براتیپور، محمد حسین بهجتی،پرویز بیگی،سید حسین حسینی،عبد الرفیع حقیقت،فطمه راکعی،مجید شفق،صادق سرمد،محمد رضا سهرابینژاد، بهمن صالحی،محمد رضا عبد الملکیان،حسن فرازمند،غلامرضا قدسی،سپیده کاشانی، محمد علی گویا،جواد محقق،نصر الله مردانی، حسین منزوی،سیدعلی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میرشکاک و«نصرت الله نرخ»و...
*سمات شماره اول،سال اول بهار 9831 (به تصویر صفحه مراجعه شود) فصلنامه معرفتی و اعتقادی سمات،آنچنان که از سرمقاله آن دریافت میشود،عرصهای است برای قرائت خاصی از اسلام به روایت روزنامهنگار مشهور«مهدی نصیری»که سالهاست در این مسیر گام میزند و عقایدی خاص خویش دارد،با برداشت ویژه از اخبار و احادیث که با نگاه رایج در حوزههای علمیه،بخصوص نگاه متعالی حضرت امام(ر ه)نسبت به فلسفه و عرفان مغایرت دارد."