ملخص الجهاز:
"مشاوره از جمله مشاغلی است که به طور کلی با نگاه و نگرش و همکاری آحاد جامعه و بهطور خاص در مدرسه ارتباطی تنگاتنگ دارد.
بهطور مثال اگر مشاور مدرسه بخواهد صرفا مشاورهی فردی داشته باشد بسیاری از فرصتها را از دست میدهد و به اهداف مورد نظر در این زمینه نخواهد رسید.
درحالیکه اگر مشاوره را ارتباطی حضوری و چهره به چهره بین مشاور و مراجع تعریف کنیم، مشورتدهنده یاوری است که در مثلثی شامل مشورتجو و هدف مورد نظر عمل میکند.
از جمله اینکه آیا مشورتگر از تخصص ویژه و متناسب جهت ارائهی کمک به افراد برخوردار است؟آیا اطلاعات لازم را در این زمینه دارد،آیا از تجربهی لازم در این زمینه برخوردار است؟از نظر صلاحیت شخصی چگونه است؟آیا نیازهای موجود و در حد مطلوب فرد یا مدرسه را میشناسد؟ آیا مشورتجو توان انجام و اجرای توصیههای مشورتگر را دارد؟ افزایش تقاضا برای خدمات مشورتدهی به شکلگیری انواع الگوهای مناسب در این زمینه شده که مجال صحبت دراینباره را نداریم."