ملخص الجهاز:
"از جمله تاکتیکها و شیوههای روابط عمومی مورد استفاده ژاپنیها برای کاستن از ترس و نگرانی آمریکاییها در مورد حرکات تجاریشان عبارت بود از قرار دادن اعلانات مکمل و خاص تبلیغاتی در محلات و روزنامههای آمریکایی با تأکید بر این نکته که شرکتهای ژاپنی در حال کمک به اقتصاد آمریکا هستند.
اهداف کشورها این کشورها در پی رسیدن به چه هدفی هستند؟مدیر برسون مارستللر میگوید که این کشورها چند هدف عمده را در نظر دارند: پیشبرد اهداف سیاسی؛ مشاوره در مورد واکنش احتمالی ایالات متحده نسبت به اقدامات انجام گرفته حکومت مشتری؛ پیشبرد منافع تجاری و بازرگانی کشور مشتری-برای نمونه فروش در ایالات متحده سرمایهگذاری بیشتر در ایالات متحده و جهانگردی؛ کمک به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی؛ مشاوره و کمک برای کسب تفاهم و حمایت در زمینه مسألهای خاص که جایگاه مشتری را در ایالات متحده و جامعه جهانی تهدید یا متزلزل میکند؛ کمک به تغییر و اصلاح قوانین و مقرراتی که مانع فعالیتهای کشور مشتری در ایالات متحده میشود.
مشکلات و مزایا جدیترین مشکلاتی که یک مؤسسه اغلب با آن روبهرو میشود عبارتند از: تصمیم به نمایندگی کشوری که ناقض حقوق بشر است،میتواند بر شهرت شرکت تأثیر سوء بگذارد؛ ترغیب سران اینگونه کشورها برای تغییر و اصلاح برخی از اقداماتشان به طوری که تصویر عمومی مطلوب و نزدیک به واقعیتی از آنان ساخته شود؛ قانع کردن مقامات کشور مشتری که ممکن است کنترل جریان اخبار را در داخل تماما در اختیار خود داشته باشند،در مورد این مسأله که مطبوعات آمریکایی تحت کنترل حکومت قرار ندارند و مستقل هستند و هرگز نباید انتظار یک پوشش صددرصد مطلوب از آنان داشت."