ملخص الجهاز:
"سرمقاله مجله رشد آموزش جغرافیا از آغاز در جهت رسیدن به اهداف اولیه مجله کوشش نموده است و تاریخ 14 سالهفعالیت گواهی بر این ادعاست.
اما در بعضی از اهداف مجله مانند آشنایی باروشهای تدریس و آموزش جغرافیا پیشرفت مورد انتظار حاصل نشده است.
حتی برگزاری اولین سمینار بررسیمسایل آموزشی جغرافیا در ایران 1372 با همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت معلم تهراننتوانست حساسیت جامعه جغرافیایی ایران را نسبت به مسایل آموزش جغرافیا در ایران برانگیزاند.
این معیارهای ارزیابی به گونهای طراحیشدهاند که رعایت آنها توانایی معلمان را در امر آموزش،پژوهش و آشنایی با روشهای نوین آموزش و پژوهش وانطباق مسایل جامعه با آموختههای جغرافیایی خود بالا میبرد.
با توجه به اینکه آشنایی با جغرافیا شهروندان را در انتخاب مکان مناسب برای زندگی وفعالیت و یا انتخاب روش زندگی و فعالیت سازگار با مکان سکونت کمک میکند و با توجه به اینکه این تواناییها بایددر دورههای قبل از دانشگاه حاصل شود،جا دارد که بهای بیشتری به این مسأله داده شود و مقالات بیشتری منتشرشود."