ملخص الجهاز:
درباره اینکه چرا دیدگاهها درباره قدرت رسانهها تغییر کردهاند دلایل متعددی وجود دارد ولی یکی از دلایل اصلی،جابجایی از مطالعه روی افکار عمومی به مطالعه روی یادگیری طی 52 سال گذشته بوده است.
مطالعات اولیه در مورد برنامه انتخابات نشان داد که رأیدهندگان از سیاستهای خاصل از رسانههای جمعی درس میگیرند، حتی اگر این رسانهها چندان هم نتوانند افکار یا رفتارهای آنها را تغییر دهند.
61 همه اینها در یک انتخابات چه تفاوتی به وجود میآورد؟باوجود اینکه معمولا اکثریت به موضع اصلی یک کاندیدا روی مسایل گوناگون رأی نمیدهند ولی آنهایی که اشتیاق بیشتری دارند-و به رأی دادن بیشتر تمایل دارند-و در مورد انتخاب یک کاندیدا یا پشتیبانی از کاندیدایی بیشتر مشکوک هستند- که اصطلاحا به آنها مستقلهای متوجه و با دقت میگویند-بیشتر هم انتخابشان براساس وابستگی حزب سیاسی یا تصویرسازی از کاندیدا پایهریزی میشود.
خلاصه کلام اینکه امکان دارد رأیدهندگان از پوشش رسانهها در یک مبارزات انتخاباتی با خصوصیات کاندیداها آشنا شوند و برای توصیف کاندیداها از همان خصوصیات استفاده کنند،چنانچه در انتخابات سال 6791 چنین شد،ولی این بدان معنی نیست که افکار رأیدهندگان نسبت به کاندیداها تغییر میکند.
54 پس دلیل تازهای در حمایت از نتیجهگیری سال 6791 ما پیدا شده و آن این است که رسانهها میتوانند به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری یا برجستهنمایی در کل، موضوعها را در میان مردم برجسته کنند که البته هیچیک از بررسیهای سال 2991 نشان ندادند که گفتوگوهای رادیو تلویزیونی بتوانند به این امر کمک کنند و البته این با انتظار مردم مغایر است که فکر میکنند نقش این رسانههای غیر سنتی در سال 2991 مؤثر بوده است.