ملخص الجهاز:
"آژانس تبلیغاتی فنری شاید باور نکنید که یک خبرنگار ایرانی که سالها نماینده خبرگزاریها و جراید معروف اروپا و آمریکا در ایران بود، یکباره تصمیم گرفت تغییر رشته بدهد و به جای اینکه با ارسال گزارشها و اخبار جالب امرار معاش کند با فرستادن آگهی و قبول آگهیهای خارجی برای چاپ در جراید ایران با خارج مکاتبه کند.
یوسفی مدیر این مؤسسه 41 سال است که شروع به کارهای تبلیغاتی کرده و گذشته از همکاری با مطبوعات در دادن آگهی در رادیو ایران نیز در ساعت 6 و 82 دقیقه برنامه دارد.
در نامههای ارسالی این دفتر 61 سؤال جالب از وضع آگهی و چگونگی اجرای آن از بازرگانان یا مؤسسات مورد بحث شده است و در پایاننامه،این مؤسسه به بازرگانان اطمینان میدهد که منافع آنها را در مدت سال بیمه کرده و همیشه قبل از وقت برنامه کار را به روش ملل پیشرو جهان تهیه نماید.
حسین پریسای مدیر مؤسسه در تمام این مدت با همکاری دوست صمیمیاش احمد مرزبان در تمام امور تبلیغاتی فعالیت مؤثری داشته است به طوری که در سال 5331 موفق به اخذ و اداره امور بیشتر برنامههای تبلیغاتی رادیو ایران شد و در سال گذشته نیز تبلیغات رادیو نیروی هوایی و چند سینما در اختیار این مؤسسه بوده است.
شرکت تبلیغاتی و تجارتی اسکار سال گذشته این مؤسسه برای کارهای تجاری و امور تبلیغاتی به طرز متداول در کشورهای اروپایی و آمریکایی به وجود آمد و برای همکاری در امر تبلیغات به خصوص تهیه آگهیهای تجارتی و فیلمهای هنری از کارشناسان آلمانی و آمریکایی استفاده شد."