ملخص الجهاز:
"براساس نتایج آزمون تی تک نمونهای،مقدار تی محاسبه شده برای سنجش این سؤال برابر با 02/8 بهدست آمده که در سطح آلفای کوچکتر یا مساوی یکصدم معنادار بود و نشان داد که از نظر پاسخگویان،شرایط و عوامل آموزشی موردنظر در اینپژوهش،بیش از سطح متوسط بر روزشمار تحصیلی مناطق مورد تحقیق مؤثر است.
همه مصاحبه شوندگان(61 نفر)نیز بر تناسب تقویم تحصیلی با حجم کتب درسی و نوع محتوای دروس جدول 3:دیدگاه مدیران و دبیران پیرامون میزان تأثیر شرایط اجتماعی،اقتصادی بر روزشمار تحصیلی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نظری-عملی)اتفاقنظر داشتند،گرچه معتقد بودند که در نظام فعلی به دلیل تمرکز تصمیمات در مورد این دو شاخص و زمان متناسب با آن،نقاط ضعف و مشکلاتی وجود دارد.
براساس نتایج آزمون تی تک نمونهای،مقدار تی محاسبه شده برای سنجش این سؤال برابر با 8/45 به دست آمده که در سطح آلفای کوچکتر یا مساوی یکصدم معنادار بود و نشان داد که از نظر پاسخگویان شرایط اجتماعی-اقتصادی موردنظر در این پژوهش، بیشتر از سطح متوسط بر روزشمار تحصیلی مؤثر است.
3-عوامل و شرایط فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی: توجه به رضایت شغلی معلمان بهعنوان افرادی که بهطور مستقیم از الگوی روزشمار متأثر میشوند،در نظر گرفتن میزان برخورداری مناطق از امکانات تفریحی برای ایام فراغت از تحصیل(به لحاظ تأثیری که در سلامت جامعه و جوانان دارد)،توجه به رضایت والدین و استفاده مطلوب از منابع انرژی(آب،برق، نفت)بهعنوان مهمترین مؤلفههای اجتماعی،اقتصادی از جانب مدیران و دبیران برگزیده شدند."