خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات شرکت بیمه معلم از دیدگاه فرهنگیان(در رشته بیمه اتومبیل)و با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفته است.دراین پژوهش برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد سروکوال استفاده شده است؛ این پرسشنامه،ابزاری استاندارد است که به ارزیابی کیفیت خدمات میپردازد. جامعه آماری این پژوهش فرهنگیان سطح شهر تهران هستند که در سال 1387 اقدام به خرید و دریافت بیمهنامه اتومبیل(ثالث-بدنه)از شرکت بیمه معلم نمودهاند و تعداد 23000 نفر بودهاند و نمونه آماری آن شامل 380 نفر از فرهنگیان است که به همین منظور تعداد 380 پرسشنامه در طول سه هفته بین بیمهشوندگان توزیع و تعداد 354 پرسشنامه برگشت داده شد.پیش از تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده،پرسشنامهها از جهت دقت و درستی بررسی شد و از این تعداد،25 پرسشنامه به دلیل نقص در تکمیل حذف گردید و تجزیه و تحلیل اطلاعات بر روی 329 پرسشنامه باقیمانده تکمیل شده انجام گرفت. 2Lیافتهها پژوهش در مجموع نشان میدهد که سطح خدمات دریافتی فرهنگیان از شرکت بیمه معلم پایینتر از انتظارات آنهاست و سطح انتظارات آنها را برآورده ننموده است.همچنین نتیجه نشان داد ترتیب اهمیت ابعاد در سطح انتظاری و دریافتی به صورت اطمینان خاطر،پاسخگویی،قابلیت اعتبار،همدلی و محسوسات است.
ملخص الجهاز:
"ارزیابی کیفیت خدمات شرکت بیمه معلم از دیدگاه فرهنگیان بیمهگذار (در رشته بیمه اتومبیل) دکتر سعید عابسی1 دکتر محمد تقی امینی2 مریم کارخانهای3 چکیده پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات شرکت بیمه معلم از دیدگاه فرهنگیان(در رشته بیمه اتومبیل)و با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفته است.
دراین پژوهش برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد سروکوال استفاده شده است؛ این پرسشنامه،ابزاری استاندارد است که به ارزیابی کیفیت خدمات میپردازد.
جامعه آماری این پژوهش فرهنگیان سطح شهر تهران هستند که در سال 7831 اقدام به خرید و دریافت بیمهنامه اتومبیل(ثالث-بدنه)از شرکت بیمه معلم نمودهاند و تعداد 00032 نفر بودهاند و نمونه آماری آن شامل 083 نفر از فرهنگیان است که به همین منظور تعداد 083 پرسشنامه در طول سه هفته بین بیمهشوندگان توزیع و تعداد 453 پرسشنامه برگشت داده شد.
یافتهها پژوهش در مجموع نشان میدهد که سطح خدمات دریافتی فرهنگیان از شرکت بیمه معلم پایینتر از انتظارات آنهاست و سطح انتظارات آنها را برآورده ننموده است."