ملخص الجهاز:
"در واقع عکاسی و سینما به عنوان دو صورت جدید تکنولوژی در سایهء تکثیر انبوه، وحدت و بداعت اثر هنری را به کثرت و تعدد بدل ساخت.
بدیهی است که هایدگر متافیزیک مدرنیته را واجد خصلتهای خاصی میداند از این قرار1-رشد و گسترش دانش تجربی2-تکامل تکنولوژی مدرن3-گذار هنر از مرتبهء والا به گسترهء زیباییشناسی ولذا همگانی شدن هنر4-تصویر فعالیت بشری چونان والاترین ارزشها که معمولا به صورت فرهنگ متجلی میشود5-گریز ایزدان و بحث حقیقت در چارچوب دو طیف ابژه و سوژه.
ما در اینجا بحث خود را برای دو موضوع از پنج موضوع مدرنیته مورد بحث هایدگر محدود میکنیم:یکی تکنولوژی مدرن و دیگر همگانی شدن هنر که در سایهء تکثیر مکانیکی انبوه فراهم میشود.
اما رفتهرفته از دوران رنسانس این قداست در پی انسانی شدن و زمینی شدن به دنبال پرواز خدایان از میان رفت تا آنکه در سده نوزدهم ظهور تکنولوژی تکثیر انبوه در قالب دوربین عکاسی ضربهء کاری را بر پیکره این قداست متافیزیکی وارد کرد.
این هنر در حقیقت ضمن بهرهگیری از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک،ذهنیت هنری را در قالب گشتل تکنولوژیک مجسم و تصویری نموده و با قرار دادن مجموعهای از تصویرهای ثابت(سیاه و سفید یا رنگی)در کنار هم با سرعتی معنی(42 عکس در ثانیه)با دستگاه خاصی به روی پرده میاندازد.
سینما و گونههای جدید آن یعنی صنعت ویدئو و کامپیوتر و دیسک نوری جامعهء بشری را آمادهء تجربهء دنیای تصویری جدید ساخته است که تا قبل از ظهور این هنر امکان تصور آن هم وجود نداشت."