ملخص الجهاز:
"به عنوان مثال،شرکت حملونقل نفت خام و فرآوردههای UYENO نظام مدیریت پرسنلی خود را بر سه محور استوار کرده است:استمرار و بقای روابط انسانی مطلوب میان منابع انسانی موجود،توسعه سطح خدمات ارائه شده به منابع انسانی و جلوگیری از بروز حوادث و مشکلات ایمنی در میان آنها،این سه محور در شرکت یاد شده از 4 طریق امکانپذیر میشود: 1.
مدیریت بحران(هنگام وقوع 3 بحران جهانی نفت در دهههای 0791 تا 0991)،مدیریت انرژی(مانند بهینهسازی مصرف سوخت و سایر صنایع انرژیبر و استفاده از انرژیهای جایگزین)،مدیریت استراتژیک(از جمله تدوین برنامه استراتژیک تا سال 0302 و شناسایی نقاط قوت،محدودیتها،فرصتها و تهدیدها در بخش صنعت نفت)،مدیریت فناوری (مانند ارتقاء فناوری پالایشگاههای موجود و افزایش کیفیت فرآوردههای نفتی)، مقرراتزدایی و حذف قوانین زائد در صنعت نفت(نظیر لغو قانون محدودیت واردات و صادرات فرآوردهها،لغو قانون صنعت نفت مصوب سال 2691 و جایگزینی قوانین مربوط به ذخیرهسازی استراتژیک نفت)،اصلاح ساختار شرکتهای نفتی(نظیر خصوصیسازی به مفهوم واقعی،تعدیل منابع انسانی ما زاد، ادغام شرکتهای مشابه و کاهش تعداد پالایشگاهها تا حدود 16 درصد)،اعمال یافتههای مدیریت منابع انسانی(از جمله در جذب و استخدام کارکنان،تغییر نظام ارزیابی عملکرد از ارشدیت-محوری به توانایی-محوری،تاکید بر مشارکت و مسئولیتپذیری،اجرای نظام ایجاد انگیزه در کار،بهبود نظام ارتقاء و اعطای ترفیع،تاکید بر فعالیتهای گروهی بجای کارهای انفرادی،اعمال نظام تصمیمگیری به سبک ژاپنی،بهسازی نظام حقوق ودستمزذ و پاداش در شرکتهای نفتی،نظارت بر کارکرد فیزیکی منابع انسانی و بالاخره بهرهگیری از اجرای نظام نوین آموزش در بخش صنعت نفت)."