ملخص الجهاز:
"ایجاد رینگهای گردشگری شهری در کلانشهرها،ایجادایستگاههای دائمی اتوبوسهای گردشگری مدرن و مشخص،استفاده از اتوبوسهای ویژه و متفاوت جهت تردد در رینگهایمذکور،استفاده از راهنمایان مجرب و متبحر،استفاده از آخرینتکنولوژیهای ارایه توضیحات شهری،استفاده از یادمانهایقدیمی شهر مانند اتوبوسهای دو طبقه جهت ارایه دائمیدفترچهها و نقشههای جاذبههای شهری بهمنظور ایجاد فضاییخاطرهانگیز و چندین مورد دیگر از اقداماتی است که فقطتلاش و کوشش جمعی را طلبیده و قطعا سرمایهگذاری در آنبا توجه به نوآوری،خیل مشتاقان و امکان جذب اسپانسرهایبزرگ منطقی و سودآور خواهد بود.
بهعبارت دیگر اگر بهجای سرگردانی مردم در خیابانهایشهر بتوان سفرهای هدفمندی را برای آنها طراحی کرد کههم شهروندان را با فرهنگ آن شهر آشنا کند و هم فرهنگسفر را نهادینه کند،پس از مدتی میتوان به توسعه سفرهااز درونشهرها به درون کشور امیدوار بود و این حرکتگامبهگام میتواند در نهادینه کردن توریسم و توجه بهزیرساختهای آن مؤثر باشد.
حدودا از سال 1980 میلادی،گردشگری شهری واردچرخه صنعت توریسم شد،بهطوری که امروزه این نوعگردشگری برای بسیاری از مدیران و مسئولان،بهصورت یکامر اقتصادی،نمادین و با اهمیت درآمده که مستلزم ارزیابی،تعریف و تعیین اهداف و ایجاد ساختار مدیریتی مناسب وتجارتی کردن فرآوردههای گردشگری شهری است،امریکه بهخوبی در شهرهایی همچون لندن،پاریس،بانکوکو چند شهر مهم دیگر،اثر مثبت و نمود کامل داشته است.
ایجاد رینگهای گردشگری شهری در کلانشهرها،ایجاد ایستگاههای دائمی اتوبوسهای گردشگری مدرن ومشخص،استفاده از اتوبوسهای ویژه و متفاوت جهت تردددر رینگهای مذکور،استفاده از راهنمایان مجرب و متبحر،استفاده از آخرین تکنولوژیهای ارایه توضیحات شهری،استفاده از یادمانهای قدیمی شهر مانند اتوبوسهای دوطبقه جهت ارایه دائمی دفترچهها و نقشههای جاذبههایشهری بهمنظور ایجاد فضایی خاطرهانگیز و چندین مورددیگر از اقداماتی است که فقط تلاش و کوشش جمعی راطلبیده و قطعا سرمایهگذاری در آن با توجه به نوآوری،خیل مشتاقان و امکان جذب اسپانسرهای بزرگ منطقی وسودآور خواهد بود."