ملخص الجهاز:
"مزیتها از نو تعریف شدهاند و هر کشوری براساسبرخورداری از مزیت خاص خود قادر به مشارکت در زنجیرهتقسیم کار نوین جهانی است.
در این مرحله تولیدکنندگان آگاه میآموزند کهبرای ماندگاری و داشتن سهمی از بازار جهانی باید پیوستهشیوههای نو را به کار گرفت و از قدرت انعطافپذیریبسیار بالایی برخوردار بود.
-کوچکسازی -به صفر رساندن -تولید به هنگام -قرار داشتن قطعات در یک مجموعه همگون و مرتبط -بهکارگیری کارکنان چند مهارتی -مشارکت بالای کارکنان -بهکارگیری تیمهایی با توان کارکردهای متفاوت تمامی این ویژگیها در سرشت خود بر تغییر تأکیددارند بنابراین اصلیترین ویژگی برای ورود به بازار جهانیبرخورداری از قابلیت بالای انعطافپذیری است.
اما درمدیریت تولید در کلاس جهانی بخش ناپیدا و اما بسیارموثر سازمانهای تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.
بررسیشرکتهای فعال و موفق بازار جهانی نشان میدهد که اینشرکتها توجه و تأکید بسیار زیادی بر سرمایه فکریکارکنان و دانش ضمنی و ناپیدای سازمان خود دارند."