خلاصة:
افزایش رو به تزاید جمعیت دانش پذیر و در آیندة نزدیک طالب شغل، نیاز به تعمیرات بنیادینی در
روش های آموزش همه رشتههای دانشگاهی را به دنبال آورده که برنامه ریزی واقع بینانه» دقیق و در
عین حال قابل انعطافی را می طلبد. این مقاله درصدد است نقش حضور تکنولوژی را در تحولات
آموزش تصویرسازی معاصر ایران و جهان تبیین نماید.نهاینا ارزیایی این نقش ، می در برنامهریزی
آموزش دانشگاهی هنر تصویرسازی کشورمان تعیین کننده بوده، گسترش کمی و در عین حال رشد و
تکامل کیفی آن را تامین نماید.
این تحقیق با اشاره به ضرورت های فوق ، «آموزش دانشگاهی هنر تصویرسازی، را در ایران ، انگلستان،
آمریکا و استرالیا در سال ۱۳۸۰ - از طریق سایت های وزارت خانه ها و دانشگاههای مربوط و نیز از
طریق مکاتبات تکمیلی - مورد بررسی قرار داده است.
در پایان » با مقایسه جایگاه تکنولوژی در آموزش دانشگاهی تصویرسازی بین ایران، انگلستان، امریکا
و استرالیاء اشتراکات » تفاوت ها و نقاط قوت هر یک مطرح و پیشنهاداتی به شرح زیر برای ارتقاء این
رشته از هنرهای تجسمی در آموزش عالی ارائه شده است.
-انتخاب داوطلبان مناسب
--تدوین برنامه ای نظام مند» جامع» انعطاف پذیر و متنوع
-شامل کردن گرایش ها و فن آوری های جدید
سآموزش مستمر کادر آموزشی موجود
بازنگری در نظام ادازی و مدایریت
سارزیابی عملکرد واحدهای آموزشی
سواگذاری مسئولیت برنامه ریزیها به دانشکده ها و گروهها
سبها دادن به دانش ، توانایی ها و شایستگی های فردی برای مقابله با مدرک گرایی
تست
تقویت کتابخانهها
اس تشویقی پزوهش
-تامین منابع درسی دانشگاهی
-ایجاد روند کارورزی در آموزش
حذف پایان نامه کارشناسی و جایگزینی پرتفولیوی دوران تحصیل