ملخص الجهاز:
"net/sport/education-scientific content 2011/09/25 E} (به تصویر صفحه مراجعه شود) آسم و فعالیت بدنیدر مدرسه نویسنده:ویلیام و همکارانمترجم:بهرام بهرامیپورکارشناس ارشد تربیت بدنی،دبیر ورزش قدمه آمادگی جسمانی در درازمدت هدفی مهم برای تمامدانشآموزان است.
لازم استمعلمان تربیت بدنی ومربیان بدانند که آسم چیست؟نیازهایفردی دانشآموزان چگونه است؟ بعضی مواقع ویژگیهای برنامههای تمرینی(مدت و تواترو نوع فعالیت)برای دانشآموزانمبتلا به آسم اختصاصی استو ممکن است نیازهای آنها را به صورت موقتی تعدیل کند.
دانشآموز را حمایت وتشویق کنید تا تلاش کند که طرح مدیریت آسم خود را دنبالکند که برای مشارکت فعال فرد در فعالیتهای بدنی بسیارضروری است.
لای میکه به عمل فوری نیاز دارد علائم حاد:برای کمک به فرد به عکسالعمل فوری نیازاست تا فعالیت بدنی خود را تا حدامکان از سر بگیرد.
برنامۀ ویژۀ آسم دانشآموز وبرنامۀ اضطراری مدرسه باید به راحتی در دسترس باشد تا همۀکارکنان،داوطلبان و افراد و کمک کننده بدانند چه کاری انجامدهند؟علائم آس میناشی از تمرین(سرفهکردن،درد و تنگیقفسۀ سینه،خسخس کردن)ممکن است از چند دقیقه تا 1ساعت و یا بیشتر طول بکشد.
تقسیم مشاهدات علائم با پرستار مدرسه و والدین وولی آنها و کمک به فرد که درمان دارویی خود را انجام دهدو آن کمکی است به فرد که شرایط خودش را کنترل کند وفعال بماند.
2. ایجاد و دسترسی راحت و مناسب برای درمان دارویی علائم گیج کننده:آیا آن یک حملۀ آس میاست یا نیاز به توجهبیشتر دارد بعضی اوقات معلمان و مربیان ممکن است در خصوصاینکه اگر دانشآموز از علائم خاصی ابراز ناراحتی کردنشاندهندۀ توجه بیشتر و یا عدم تمایل او به شرکت درفعالیت بدنی است آگاهی ندارند."