خلاصة:
نویسنده در این مقاله کوشیده است به یکی از مشکلات زنان در جوامع غربی یعنی «اندام و زیبایی» بپردازد. به اعتقاد نویسنده، اندام و زیبایی زنان مقولهای است که از طرف بعضی شرکت¬ها به شدت تبلیغ می¬شود و صاحبان این تبلیغات با نمایش عکس¬ها و تصاویر زنان و دختران جوان، به نوعی به عرضه سبک زندگی برای قشر زنان این جوامع می¬پردازند. نویسنده معتقد است صاحبان این رسانه¬ها با این کار ابتدا به الگوسازی می¬پردازند. سپس برای نزدیک کردن زنان جامعه به این الگو، لوازم آرایشی، رژیم غذایی و نظیر آن را معرفی میکنند و در نهایت، چرخ تجارت پر سود خود را به حرکت در می¬آورند. نویسنده نتیجه می¬گیرد چون زنان جوامع غربی بیش از اندازه، درگیر زیبایی اندام و جذابیت خود هستند، از این امر غافل می¬شوند که ایشان، بازیگرانی هستند که نه تنها سودی نمی¬برند، بلکه به تجارت صاحبان رسانه و تبلیغات کمک شایانی می¬کنند.
ملخص الجهاز:
"«شبکه اقدام برای سلامتی زنان» در کبک در گزارش سال 2001 خود با عنوان «تغییر اجتماعی در حمایت از تنوع تصاویر اندام» می¬نویسد: «همه زن¬ها به کاهش وزن نیازی ندارند.
از طرف دیگر، تحقیقات نشان می¬دهد تصاویر زنان و دختران لاغراندام و جوان با موهای صاف بیانگر افسردگی، کاهش عزت نفس و افزایش عادت¬های ناسالم غذایی در آنها است.
فرهنگ لاغری پژوهشگران گزارش می¬دهند که مجلات زنان، ده و نیم بار بیشتر از مجلات مردان با افزایش تبلیغات و مقالههای کاهش وزن روبهرو هستند و بیش از سه چهارم جلد مجلات زنان، دستکم شامل یک پیام درباره چگونگی تغییر اندام زنان به وسیله رژیم غذایی، ورزش یا جراحی پلاستیک است.
به¬سازی یا خودکشی؟ سیل پیام¬ها در مورد لاغری، رژیم غذایی و زیبایی به زنان معمولی می¬گوید که آنها همواره به انطباق و سازگاری (با محیط) نیاز دارند و اندام زن، موضوعی است که باید بهبود پیدا کند."