ملخص الجهاز:
"1. سازماندهی محتوای درس روانشناسی سلامت باید به نوعیباشد که دانشآموزان فرصت کسب تجارب جدید را در قالب نمونههاو فعالیتهای درسی داشته باشند تا بتوانند تجارب خود را در زمینۀسلامت روان خویش توسعه دهند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در زمینۀ روشهای یاددهی-یادگیری،درس روانشناسی سلامت باتوجه به رویکرد آموزشی آن-که ترکیبی است-بر ایفای نقش سلامتو فعالیت دانشآموز به عنوان محتوای آموزش تأکید دارد اما از آنجا کهبا تکیه بر یک روش نمیتوان به هدفهای آموزشی بهطور کامل دستیافت،بهتر است از روشهای تدریس بهصورت ترکیبی نیز بهره بگیریم وبا توجه به نیازهای دانشآموزان و مطالب و موضوعات درسی از الگوهاییکه از پشتوانۀ تجربی و تحقیقاتی معتبری برخوردارند.
روشهای پیشنهادی تدریس درس روانشناسی سلامت عبارتاند از: لف)الگوی تدریس یادگیری بازی نقش در الگویب تدریس بازی نقش،تلاش بر این است که یادگیرندگان رایاری کنیم تا معنا و مفهوم وجود خویش را در درون اجتماعی که درآن زندگی میکنند،بیابند.
در زمینۀ شیوههای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در راهنمای برنامۀدرسی روانشناسی سلامت مطالب زیر ارائه شده است."