ملخص الجهاز:
"ymonoce desab-egdelwonK o} {o(6)- ygrene fo gnilleF o} {o(7)- tnemrewopmE lacigolohcysP o} {o(8)- egnahcxe rebmem-redaeL o} {o(9)- ledom dliub dna nedaorb s'noskcirderF o} موفقیت{o1o}و تحقیقات آیزن و همکاران،در باب نقش حالات هیجانی و عاطفی برفرایندهای شناختی،حالات عاطفی مثبت ناشی از احساس انرژی و سرزندگی{o2o}از عناصر ضروری برای رفتارهای خلاقانه در محیط کار هستند -812,1002,913-003,8991,noskcirderF( ;945-735,5002,tnarG & niehsnenoS,nottuD,effilhctuS,reztierpS;622 )1311-2211,7891,ikciwoN & nambuaD,nesI .
از این دیدگاه و مطابق با نظرات و یافتههای محققانی چون اتواتر و کارملی و کوئین،تبادل مثبت بین سرپرستان و کارکنان بستر و زمینه لازم را {o(1)- noitavitom ksaT o} {o(2)- gninaeM o} {o(3)- ecnetepmoC o} {o(4)- noitanimreted-fleS o} {o(5)- tcapmI o} {o(6)- yroeht cidayD o} {o(7)- yroeht eloR o} {o(8)- yroeht egnahcxe laicoS o} برای احساس انرژی و توانمندی روانی در کارکنان فراهم میسازد.
جدول شماره 1:میانگین،انحراف معیار و همبستگی درونی بین متغیرهای پژوهش (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانکه در جدول 1 دیده میشود،بین احساس انرژی در کار با خلاقیت در کار )216/0-r( ، با کیفیت مبادله عضو-رهبر )873/0-r( و با توانمندی روانی )224/0-r( رابطه مثبت و معنادار )10/0<P( وجود دارد.
این نظر همسو با روابط مثبت بین مبادله عضو-رهبر با احساس انرژی در کار و توانمندی روانی است که در شکل 2 به خوبی نمایش داده شده است.
بنابراین میتوان گفت که یافتههای مربوط به نقش مثبت توانمندی روانی و احساس انرژی در محیط کار برخلاقیت(مطابق الگوی ارایه شده در شکل 2)تا اندازهی زیادی همسو با الگوهای ساخت و گسترش فردریکسون )622-812,1002;913-003,8991,noskcirderF( و الگوی تاثیر اجتماعی در تلاش و موفقیت اسپریتزر و همکاران )945-735,5002,la te,reztierpS( است."