ملخص الجهاز:
"قدر مسلم اینست که در آغاز کار بیشتر نیرو و اندیشه دانشمندان ومخترعین متوجه خود باطری است و در مصرف آن برای اتومبیل برقی هنوزمطالعات زیادی نشده است دستگاه تبدیل سوخت به انرژی برقی در بعضی ازانواع هواپیماها معمول است ولی نمیتواند مورد فایده برای اتومبیل برقیباشد و این اشکال نهتنها از لحاظ گرانی قیمت بلکه از نظر حمل مخازنبزرک مواد شیمیائی و اکسیژن در معابر و شهرها احتمال بعضی خطراتموجود است با در نظر گرفتن همه این اوضاع و احوال آمار و قرائنی موجوداست که نشان میدهد ساخت و تکمیل ماشینهای سواری برقی نمیتواند درانتظار این پیشرفتهای فنی بماند و سیر خود را طی خواهد کرد بهر تقدیرعلاقمندان بساخت و راه انداختن این اتومبیلها در تلاشند که با وسایلکنونی آنها را بکار بیندازند مسلم است که سال آینده تعدادی از اتومبیلهایبرقی بصورت اتوبوسهای کوچک و یا استیشن برای مسافرت خانوادههاشروع بکار خواهند نمود و از آن پس از لحاظ طرز کار به کمک پیشرفتهایعلمی بآن بهبود خواهند بخشید و قطعی است که کوشش برای پیشرفت درتکمیل این نوع ماشینهای برقی با مقایسه با اتومبیلهای باحتراق داخلی چندانکمتر نخواهد بود جالب است که گفته شود در 70 سال پیش در ابتدای اختراعاتومبیل که ماشینهای برقی معمول بود ماشینهای بنزینسوز از آنها جلوزد ولی در حال حاضر این گروه باید جای خود را به اتومبیلهای برقی بدهندو از میدان خارج شوند نتیجه: چون تکمیل و استفاده از هر اختراع بستگی به زمان و مکان داردلذا در اثر امتیازات زیر اتومبیلهای بنزین و نفت گازسوز احتمالا متروکخواهند شد و ماشینهای برقی جایگزین آنها خواهد شد: (1)مسائل ترافیک(2)کاهش آلودگی هوای شهرها(3)بیصدابودن اتومبیلهای برقی(4)تقلیل هزینه رانندگی و در مقابل عوامل ذیلنیز بر ضد بکار افتادن اتومبیلهای برقی دست بکارند: (1)کمی سرعت ماشینهای برقی(2)احتیاج به شارژ مکرر باطریها(3)هزینه تهیه باطری(4)عدم امکان طی مسافات زیاد ولی با در نظر گرفتنهمه این نکات شکی نیست تبدیل نوع انرژی سوخت به انرژی برقی و سایرانگیزههائی مانند تراکم وسائط نقلیه خواهناخواه در ظرف آینده نزدیکیاتومبیلهای برقی را ببازار خواهد آورد و بعدها در طرح و ساخت و اشکالمتنوعتری از این ماشینها توجه بیشتری بعمل خواهد آمد."