ملخص الجهاز:
"بر همین اساس در پژوهشی حاضر به عنوان هدف اصلی،رابطه رهبری فداکارانه و عدالت توزیعی ادراک شده،با تعهد عاطفی و رهبری خودکامه ادراک شده،در بین معلمان مورد بررسی قرار گرفت؛تا از آن طریق مشخص شود که در سطح ادراکی و نگرشی،رهبری فداکارانه با چه (1)- Satisfaction with work (2)- Commitment (3)- Bhal & Ansari (4)- Transactional leadership (5)- Transformational leadership (6)- Walumbwa,Wu & Orwa (7)- Podsakof,Bommer,Podsakpf & Mackenzie (8)- Avolio,Bass,Walumbwa & Zhu (9)- Cremer,Van Dijke & Bos (10)- Charisma leaders (11)- Conger & Kanungo (12)- Self-sacrificial متغیرهایی دارای رابطه است.
به باور چویی و می دالتون(1999)و دی کرمر و ون نایپن برگ11(2002)رهبران فداکار از طریق ترغیب کارکنان به مقابله به مثل و برانگیختن آنها به همکاری در مسایل و مشکلات سازمانی،بیشترین تاثیر را در اثربخشی و کارایی سازمانی به جای (1)- Yorges,Weiss & Strickland (2)- Self-sacrifice (3)- Greenleaf & Spears (4)- Effectiveness leadership (5)- Organizational citizenship behaviors (6)- Prosaically behaviors (7)- Personally risky behavior (8)- Choi & Mai-Dalton (9)- Self-benefiting leaders (10)- Charity (11)- De Crecer & Van Knippenberg میگذارند.
دی کرمر و همکاران(2004)نشان دادهاند که عدالت توزیعی در بین کارکنان سازمانهای دولتی در هلند یک تعدیلکننده برای رابطه رهبری فداکارانه با تعهد عاطفی و رهبری خودکامه ادراک شده است.
از طرف دیگر از آنجایی که پژوهش حاضر در زمره اولین پژوهشها در حوزه رابطه رهبری فداکارانه با تعهد عاطفی و رهبری خودکامه ادراک شده است،لذا لازم است این نمونه تحقیق در سازمانهای دیگر و به طور مجدد در بین معلمان تکرار شود تا بتوان احتمال طرح فرضیه تبیین نسبی(یعنی تبیین یافتهها براساس شرایط فرهنگی و زمینهای سازمانها)را مطرح کرد."