ملخص الجهاز:
"بهرۀ هوشی هر فرد عبارتست از تقسیم سن عقلاو که توسط روانشناسان با انجام آزمایشهای هوشیبدست میآید بر سن تقویمی و ضرب کردن این خارجقسمت در عدد 100 مثلا بهرههوشی کودک چهارساله(48 ماهه)کهسن عقلی او نیز 48 ماه است چنین خواهد بود100-100*48/48 و یا اگر سن عقل همینکودک چهار ساله پنج سال(60 ماه)باشد نتیجه چنیناست 125-100*48/60 که در اصطلاح روانشناسیگویند بهرۀهوشی او 125 است.
به دو مثال زیر توجه فرمائید: 1-معلمان سرخانۀ ویژه طبق یک طرح تحقیقاتیآموزش و پرورش کودکان در واشنگتن هر روز مدتیکساعت به خانههای 30 کودک محروم اجتماعمیرفتند تا با آنها بازی کنند و به صحبت کردن تشویقشانکنند،این برنامه زمانیکه کودکان پانزده ماهه بودندشروع شد و در ظرف 21 ماه همین بچه توانستند 17نمره بهرههوشی بیشتر از کودکان همسن و مشابه خوداز نظر خانوادگی که بطور دقیق انتخاب شده بودند،ولی هیچگونه آموزشی بآنان داده نشده بود بدستآورند.
رمز کار در اینستکهپیوسته موجباتی فراهم شود که محرکها فقط کمی بیشتراز آنچه طفل در مغز خود نگهداری کرده است باشد،بعبارتدیگر محرکهای محیطی برای طفل در هر سنیباید کمی بیشتر از اطلاعات قبلی کودک باشد و چنانچهاین رابطه بین اطلاعات قبلی بچه و محرکهایخارجی همانطوریکه پروفسور هانت اصرار دارد برقرارشود آنوقت میتوان گفت که کودکان یادگیری را بخاطریاد گرفتن انجام میدهند.
آیا پدران و مادران برای کودکان خود حتی قبلاز یکسالگی یا زمانیکه هنوز تکلم را یاد نگرفتهاندداستان میخوانند؟ آیا جملات را بطور کامل ادا میکنند یا اینکه&%02708MAMG027G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)به عبارات کوتاه و اشارات اکتفا مینمایند؟ استدلال و منطق نیز یکی از عوامل اساسی و ضروریبرای کودک میباشد زیرا در غیر اینصورت نمیتواند ازدنیای اطراف خود احساس منطقی بدست آورد."