خلاصة:
در این مقاله ابتدا الگوریتمی ساده در خصوص چگونگی عملکرد ترمز ضد قفل در مدل یک چهارم خودرو ارائه گردیده و سپس در مرحله دوم سعی می گردد که محدوده بهینه و موثر ضریب اصطکاک در این نوع ترمزها به هنگام عملکرد شبیه سازی شده استخراج گردد. در این مقاله نتیجه گرفته خواهد شد که با بالا بردن مقدار ضریب اصطکاک و کاهش محدوده تاثیر ضریب اصطکاک، می توان مسافت و زمان توقف را کاهش داد. مدلسازی ترمز، در بخش شبیه سازی مکانیکال نرم افزار Matlab انجام گردیده است. مدل طراحی شده کاملا بصورت پارامتری بوده و قابلیت بررسی تاثیر متغیرهای مختلف را در محیطهای گوناگون از جمله شرایط آسفالت خشک، خیس، برفی و یخی را دارا می باشد