ملخص الجهاز:
"ما باید همراه مشتری باشیم و در آزمایشاتیکه در خط مونتاژ و تولید در مورد کالاهای ما بهعمل میآورد،با او مشارکت داشته باشیم و هرکمکی که از دستمان بر میآید انجام دهیم تا اوآزمایشات خود را به طور کامل و صحیح صورتدهد و اطلاعاتی را که لازم دارد دقیقا به دستآورد.
-مدیر تولید کارخانه *افراد انتخابی مشتری(خریدار کاغذ): -کارشناس ارشد مسؤول پژوهش و توسعه -شیمیست کارخانه -مدیر تولید -مدیر فروش و اینها هستند که با همکاری و مشارکت-یکدیگر برای بهسازی امور و بهبود کیفیت وکاهش قیمت و بهبود روابط فروشنده و خریدار باکمک یکدیگر تلاش و همکاری میکنند.
*در ژاپن قیمت کم مهمتر است یاکیفیت بالا؟ متن زیر گویای این واقعیت است که در ژاپن،منابع قابل اعتماد مشتری برای خرید اجناس،وتأمین نیازها،در دراز مدت،اهمیت بیشتری ازقیمت فروش دارد.
خریدار علاقهمند است که فروشنده یک منبعمعتبر و همیشگی برای تهیه جنس مورد نیاز اوباشد و نیازهای مشتری را درک کند و به موقع بهآن پاسخ دهد،و همچنین خدمات بعد از فروشقابل اعتمادی هم ارائه دهد.
مدیریتهای ژاپن در سال 1950 با فلسفهچرخه گردش تولید(نمودار 1 که قبلا اشاره شده ودر اولین قسمت این ترجمه به چاپ رسیده است)روی تخته سیاه(کلاسهای آموزشی)آشنا شدند ویاد گرفتند که بهترین روش برای بهبود کیفیت موادوارده،این است که از تمام فروشندگانی که اجناسمورد نیاز آنها را در دراز مدت تهیه و تأمین خواهندکرد،برای خود یک شریک بسازند و با تممی آنهایک رابطه مشارکت و همکاری بر اساس اعتماد واطمینان متقابل در دراز مدت داشته باشند.
فروشنده برای انجام این کار،درمقابل مشتری کاملا متعهد و مسؤول است،ولیمتوجه میشود که با«کمال تأسف»این تغییرمهندسی باعث خواهد شد که قیمت محصول بهدو برابر افزایش یابد."