ملخص الجهاز:
"بسیاری از بانکها خدمات مربوط بهتجهیز و تخصیص منابع را به صورت الکترونیکی انجام میدهند و استفاده از پدیده جدید تجارتIB}{o(*) ni seussI tnerruC,"ecremmoC-E ni sknaB fo eloR gnigremE ehT",nhoJ,regninneW ,3 rebmuN,6 emuloV,kroY weN fo knaB evreseR laredeF,ecnaniF dna scimonocE .
IB} *مقدمه اکثر شرکتها در حال پیوستن به تجارت الکترونیک{o1o}یا تجارت روی شبکه eniL-nO کامپیوتر هستند و این پدیده بعنوان ابزاری برای گسترش بازارها،بهبود سرویسدهی به مشتریان،کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری بکار میرود1شرکتهای مختلف از دیرباز برای اداره اطلاعاتمربوط به محصولات تولیدی و مشتریان خویش از کامپیوتر استفاده مینمایند و توسعه شبکههایتکنولوژیکی،شرکتها را قادر میسازد تا با طرفین معاملات خویش یعنی عرضهکنندگان،توزیعکنندگان و خردهفروشان از طریق مبادله الکترونیکی اطلاعات به سرعت ارتباط برقرار نمایند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) *تغییرات حاصله در پاسخ بانکها به تجارت الکترونیک بررسی سالهای اخیر نشان میدهد که مشارکت بانکها در زمینه اینترنت حتی در پنج سالگذشته بسیار محدود بوده است،یک بانک میتواند برای ارائه اطلاعات در زمینه خدمات خویش بهمشتریان،یک etis beW ایجاد نماید،هرچند که معاملات واقعی بانکی هنوز در شعب و از طریق پست،تلفن یا شبکۀ دستگاههای خودکار بانکی )MTA( {o2o}انجام میشود.
برخی از بانکهای بزرگ،شعب بانکی ایجاد کردهاند که در بدو امر روی اینترنت عملیات بانکیانجام میدهند و مستقیما با سایر ارائهدهندگان خدمات مالی روی eniL-nO رقابت میکنند14لیکن این بانکها ممکن است متقبل پرداخت هزینههای گزاف برای این روش بانکداری شوند کههیچگاه مطلوب مشتریان نمیباشد و در مقابل بانکهایی هم که در امر رقابت بسیار کند میباشند،دررقابتهای مربوط به eniL-nO بسیاری از مشتریان خود را از دست میدهند."