ملخص الجهاز:
"4 در عهد جدید،کتاب مقدس،به وضوحاز وجود رنج و سختی زندگی مسیحیانسخن به میان آورده است و بسیاری از متونمسیحیان از رنج موجود در التزام به حق واطاعت خدا و بیماریها صحبت کردهاند واینکه مسیحیان میبایست به رنج به عنوان یکموضوع شادمانی بنگرند،و روش پاسخگوئیبه بعضی از اشکال رنج،دلیلی بر این است کهآنها،فرزندان خدا هستند،به علاوه تجربۀدرد به آنها امکان رشد روحی میدهد.
حکومتنباید صرفا به اعضای خود آزادی بدهد بلکه(به تصویر صفحه مراجعه شود)باید امنیت آنها را هم در نظر داشته باشد واجماع کلی بر ممنوعیت اتانازیا دلیلی براهمیت بنیادین امنیت است.
اعتقاد طرفداران اتانازی که بایدآنچه برای او خوب است را انتخاب کند حتیاگر مرگ باشد،یک ارتباط ناگسستنی بیننگهداری و کمک به مرگ وجود دارد و تأکیدبر اینکه رد این کمک انکار پیچیدگی وضعیتبیمار است،مخصوصا که این روش احترام بهارزش انسانی است،و انسان نهایتا میمیرد،چه بهتر که خالی از تحمل طولانی عذابو رنج دست مرگ را بفشارد.
ولی آیا بیمار واقعا آرزویمرگ را دارد و آیا در پس فریاد و نالههایش،خواهش میکند تا وی را بکشند؟یا اینکهنمیخواهد ناتوانی و افسردگی و تنهایی رابه دوش بکشد؟و یا احساس سربار شدن&%00228VOGG002G% میکند؟شاید هم به مصالح اقتصادی میاندیشد و وجود خود را با آن مصلحتبینیها در تعارض میبیند؟ عدهای از پزشکان این مسئله را که،اتانازیاخواستۀ بیماران است را باطل میدانند،آنها معتقدند که اگر جامعه بر منابع پزشکیو نگهداری،همراهی بیماران و همچنینکمک به بازیابی قوای روحی و روانی،سرمایهگذاری کند میتواند مانع چنین ضررهایغیر قابل جبران شود.
البته باید به این مفهوم،به دقتتوجه کرد،برای هندوها و سایر مذاهب از اینقبیل،مقدس بودن زندگی یعنی اینکه در هرموجود،بطور کامل،الوهیت وجود دارد،بطور مثال گاو مقدس است چون ذاتا یک خدااست."