ملخص الجهاز:
":noitaN noitamrofnI'')1102(anI,eiruoF gnigremE eht ni sreeraC dna noitacudE noitamrofnI enilnO,''snoisseforP noitamrofnI .
M eht ni sreerac dna noitacudE:noitan noitamrofnI :JN,drofdeM..
J,notnatS dna noitacudE:noitaN noitamrofnI .
cnI,yadoT noitamrofnI E} مرگ دانشکدههای کتابداری (به تصویر صفحه مراجعه شود) yrarbiL eht fo esimeD ehT.
J drahciR lanoisseforP no snoitcelfeR lanosreP:loohcS etaroproC nredoM eht ni noitacudE sserP eciuJ yrarbiL:NM,htuluD.
اما در این بین،دانشکدههای کتابداری و اطلاعرسانی، هرچند با اسامی مختلف،چه جایگاهی در دانشگاه خواهند داشت؟چه چیز باعث شده تا هنوز پابرجا بمانند؟و آیا آیندهای برای آنها میتوان انتظار داشت؟این پرسشها و نظایر آن سبب شده ریچارد کاکس1استاد کهنه کار دانشکده اطلاعرسانی2دانشگاه پیتسبورگ،3پس از سالها تجربه و تأمل دست به قلم برده و کتابی زیر نام«مرگ دانشکدهای کتابداری:تأملاتی شخصی درباره آموزش حرفهای در دانشگاههای انتفاعی مدرن»به نگارش درآورد.
تاکنون کتابهای کمی درباره دانشکدههای کتابداری و ارتباط آنها با دانشگاههای نوشته شده است،اما خوشبختانه در این دوران تغییرات سریع،چنین کتابی پیش روی خوانندگان قرار گرفته است.
در این محیط تزلزل آموزش تبدیل به شغلی روزمره شده، روشهای آموزشی همزمان و از راه دور پدید آمده،رشتهها به هم وابسته شده،نیاز بازار کار تغییر کرده،دانشگاهها متعلقات فراوانی پیدا کردهاند،نگاهی انتفاعی بر آنها حکمفرما شده،انتظارات مدنی از آنها بیشتر شده و دانشکدههای پراکنده12بیش از پیش موجودیت یافته،و از یکپارچگی دانشگاهها کاسته شده است.
همانگونه که از عنوان کتاب برمیآید،کتاب بیشتر حالتی هشدار گونه به متخصصان و مدیران کتابداری و اطلاعرسانی دارد،و ازاینرو آنها و دیگر افراد علاقهمند و نگران آینده این رشته باید چنین هشدارهایی را جدی تلقی کنند.
sloohcs seiduts noitamrofni dna yrarbiL (9)."