ملخص الجهاز:
"نقش قوۀ تخیل عبارت است از تقلید تصاویر:مجسم نمودن،واقعیتبخشی و تکرار دوباره و بیپایان آنها؛وکار اصلی تصاویر نشان دادن همۀ آن چیزهایی است که تصور {%{J{U U}درباره کتاب تصاویر و نمادها*J}محمد کاظم مهاجری ,msilobmys suoigileR ni seiduts slobmys dna segami.
نقش قوۀ تخیل عبارت است از تقلید تصاویر:مجسم نمودن،واقعیتبخشی و تکرار دوباره و بیپایان آنها؛وکار اصلی تصاویر نشان دادن همۀ آن چیزهایی است که تصور آنها دشوار است؛بدین ترتیب انسان بدون تخیل مورد تحقیر وشکستخورده است چرا که از واقعیت عمیقتر زندگی و از روحخود محروم میگردد.
* آنها دشوار است؛بدین ترتیب انسان بدون تخیل مورد تحقیر وشکستخورده است چرا که از واقعیت عمیقتر زندگی و از روحخود محروم میگردد.
در فصل سوم«خدایی که به بند میکشد و نمادپردازیگرهها»،نمادپردازی مربوط به ورونه فرمانروای هولناک،قدرت جادویی او،بند و زنجیرهای این خدا،ماهیت پیچیدۀآن،سیمای کیهانی ورونه و قدرت و اشراف کامل او بر جهان؛خدایان به بند کشنده در هند باستان(نظیر ایندره،یاما و نیرتی)؛خدای دار زالیس در میان تراکیهایها،اشتو ویدوتوش اهریمنو رفتار جنگجو-خدایان و قهرمانی چون فریدون در ایران؛ریختشناسی و ساختار گرهها در عمل جادویی،بندهایجادویی و بندهای سودمند،ارتباط جادو و دین بحث و بررسیمیشود.
در فصل سوم«خدایی که به بند میکشد و نمادپردازیگرهها»،نمادپردازی مربوط به ورونه فرمانروای هولناک،قدرت جادویی او،بند و زنجیرهای این خدا،ماهیت پیچیدۀآن،سیمای کیهانی ورونه و قدرت و اشراف کامل او بر جهان؛خدایان به بند کشنده در هند باستان(نظیر ایندره،یاما و نیرتی)؛خدای دار زالیس در میان تراکیهایها،اشتو ویدوتوش اهریمنو رفتار جنگجو-خدایان و قهرمانی چون فریدون در ایران؛ریختشناسی و ساختار گرهها در عمل جادویی،بندهایجادویی و بندهای سودمند،ارتباط جادو و دین بحث و بررسیمیشود."