خلاصة:
هدف این پژوهش بررسی و تبیین رابطه ی بین شاخص های بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان است. روش تحقیق پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. جامعه ی آماری تحقیق، مشتریان بانک صادرات شهرستان دره شهر است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 370 نفر محاسبه، و جهت تجزیه و تحلیل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین بنیان های بازاریابی رابطه مند و lisrel و spss داده ها، از نرم افزارهای وفاداری مشتریان رابطه ی معنا داری وجود دارد؛ به طوری که دو متغیر اعتماد و تعهد، هم به طور مستقیم بر متغیر وفاداری و هم به طور غیر مستقیم از طریق متغیر تعهد بر متغیر وفاداری تاثیر می گذارند.